سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش ظرفیت معدنکاری برون مرزی چین

افزایش ظرفیت معدنکاری برون مرزی چین
پایگاه خبری معدن نیوز -ظرفیت سنگ آهن در خارج از کشور چین در چند سال اخیر به سرعت در حال گسترش بوده است. آمار نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۵، کل تولید سنگ آهن حاصل از سهام شرکت‌های چینی در خارج از کشور احتمالاً از ۷۰ میلیون تن در سال فراتر خواهد رفت که بیش از ۶۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیشتر است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -ظرفیت سنگ آهن در خارج از کشور چین در چند سال اخیر به سرعت در حال گسترش بوده است. آمار نشان می‌دهد تا سال 2025، کل تولید سنگ آهن حاصل از سهام شرکت‌های چینی در خارج از کشور احتمالاً از 70 میلیون تن در سال فراتر خواهد رفت که بیش از 60 درصد در مقایسه با سال 2020 بیشتر است.

همانطور که گزارش شده است، از زمانی که انجمن آهن و فولاد چین (CISA) طرح سنگ بنا را در سال 2022 راه اندازی کرد، شرکت های چینی به طور فعال در حال اکتشاف منابع سنگ آهن در خارج از کشور بوده اند. یکی از اهداف اصلی این طرح افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن در خارج از کشور تا سال 2025 به 220 میلیون تن در سال است که به معنای افزایش 100 میلیون تنی در سال از سال 2020 است.

نتایج آخرین بررسی مای استیل نشان داد که در واقع، این هدف قبلاً محقق شده است، زیرا مجموع ظرفیت متعلق به شرکت‌های چینی در بین 22 پروژه معدنی معدنی سنگ آهن در خارج از کشور تاکنون از 220 میلیون تن فراتر رفته است. مای استیل خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها در درجه اول در سراسر آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی توزیع شده است.

بر اساس این آمار، از 22 پروژه استخراج سنگ آهن ردیابی شده، تنها 12 مورد به بهره برداری رسیده است که ظرفیت سهام چینی ها در آن به حدود 80 میلیون تن می رسد.

علاوه بر این، یک تحلیلگر بازار در شانگهای توضیح داد: «استفاده از ظرفیت فعلی این پروژه‌های عملیاتی نسبتاً کم است، زیرا برخی از معادن با ظرفیت‌های بزرگ به تازگی تولید خود را در سال جاری آغاز کرده‌اند». مای استیل تخمین می زند که کل تولید سهام سنگ آهن چین از معادن خارج از کشور در سال 2024 به 63.4 میلیون تن خواهد رسید که نسبت به سال 19.6 درصد بیشتر است.

برخی از معادن فعال در حال حاضر هنوز در مراحل اولیه تولید هستند و تولید آنها احتمالا در سال آینده با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد. به گفته مای استیل، علاوه بر این، سه پروژه دیگر با ظرفیت کل 38.7 میلیون تن در سال تحت سهام چین قرار است در سال 2025 شروع به تولید کنند.

به این ترتیب، طبق برآورد مای استیل، انتظار می‌رود که تولید سنگ آهن متعلق به چین از پروژه‌های معدنی خارج از کشور در سال 2025 افزایش قابل توجهی را تا حدود 50 درصد در سال داشته باشد.

منابع بازار معتقدند با افزایش تدریجی تولید سنگ آهن در خارج از کشور چین، ثبات عرضه سنگ آهن این کشور همچنان تقویت خواهد شد و به کاهش وابستگی آن به سنگ آهن وارداتی برای فولادسازی داخلی در بلندمدت کمک خواهد کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد