فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

تمدید محدودیت‌های وارداتی در اتحادیه اروپا

تمدید محدودیت‌های وارداتی در اتحادیه اروپا
پایگاه خبری معدن نیوز -اتحادیه اروپا در اقدامی برای حفاظت از صنعت فولاد اتحادیه، اقدامات حفاظتی فعلی فولاد را برای دو سال دیگر، تا ژوئن ۲۰۲۶، تمدید کرده است. این تمدید به دنبال تحقیقات درخواست شده توسط ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا است که ادامه نیاز به این حمایت ها را تایید کرد. پادمان ها برای کنترل شرایط فعلی بازار، از جمله تولید بالای فولاد جهانی، افزایش صادرات از چین، افزایش محدودیت های تجاری توسط سایر کشورها و کاهش تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا تنظیم شدند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -اتحادیه اروپا در اقدامی برای حفاظت از صنعت فولاد اتحادیه، اقدامات حفاظتی فعلی فولاد را برای دو سال دیگر، تا ژوئن 2026، تمدید کرده است. این تمدید به دنبال تحقیقات درخواست شده توسط 14 کشور عضو اتحادیه اروپا است که ادامه نیاز به این حمایت ها را تایید کرد. پادمان ها برای کنترل شرایط فعلی بازار، از جمله تولید بالای فولاد جهانی، افزایش صادرات از چین، افزایش محدودیت های تجاری توسط سایر کشورها و کاهش تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا تنظیم شدند.

کمیسیون اروپا افزایش واردات فولاد از آسیای جنوب شرقی (ویتنام، اندونزی، مالزی) و ژاپن را در سال 2023 مشاهده کرد. این افزایش به این دلیل اتفاق افتاد که چین، صادرکننده بزرگ فولاد، حضور خود را در آن بازارهای آسیایی افزایش داده بود. در نتیجه، تولیدکنندگان فولاد در آن کشورها به دنبال بازارهای جدیدی برای فروش مازاد تولید خود بودند و البته اتحادیه اروپا یکی از آنها بود. بنابراین، با وجود اینکه تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا ضعیف بود، واردات افزایش یافت.


این تعدیل ها در ژوئیه 2024 اعمال می شود و تضمین ها در ژوئن 2026 منقضی می شوند که حداکثر تمدید مجاز طبق قوانین تجارت بین المللی است. در صورت لزوم، کمیسیون می‌تواند پیش از آن پادمان را مجدداً بررسی کند. علاوه بر این، کمیسیون همچنین سقف 15 درصدی را برای هر مبدا در سهمیه نرخ تعرفه ورق نورد گرم اعمال کرده است.

در طول دوره گذشته، بازار جهانی فولاد شاهد افزایش ظرفیت مازاد فولاد با نزدیک به 50 میلیون تن ، از 514 میلیون تن در سال 2019 به نزدیک به 560 میلیون تن در سال 2023 بود. این حجم چهار برابر کل تقاضای فولاد اتحادیه اروپا است. علاوه بر این، تقریباً 158 میلیون تن ظرفیت جدید تا سال 2026 به بهره برداری می‌رسد، در حالی که تقاضای فولاد در حال حاضر تنها حدود 36 میلیون تن در سال رشد می کند.

چشم‌انداز

در حالی که پادمان های توسعه یافته یک شبکه ایمنی برای صنعت فولاد اتحادیه اروپا ارائه می دهد، ممکن است راه حل های بلند مدت برای رسیدگی به موضوع ظرفیت مازاد جهانی و تضمین بازار فولاد پایدار مورد نیاز باشد. علاوه بر این، صادرکنندگان هندی باید تحولات بازار را از نزدیک رصد کرده و استراتژی های خود را بر این اساس طراحی کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد