سنگ آهن و ذغال سنگ

تولید ۱۵ درصد زغال‌سنگ کشور در استان گلستان

تولید ۱۵ درصد زغال‌سنگ کشور در استان گلستان
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد زغال سنگ کشور در استان تولید می شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد زغال سنگ کشور در استان تولید می شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.

درویشعلی حسن زاده اظهار کرد: در دنیا تنها ۸ کشور به منابع تولید ید دسترسی دارند که یکی از آنها کشور ایران است و تولید انحصاری ید در کشور نیز در استان گلستان انجام می‌شود.

وی افزود: ضمن قطع وابستگی کشور به واردات این محصول استراتژیک، طی سالیان گذشته صادرات این محصول برای کشور ارز آوری نیز داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد ذغال سنگ کشور در استان تولید می‌شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.

حسن زاده یادآور شد: وجود معادن صدف کوهی با درصد خلوص بالای کربنات کلسیم که در تولید محصولات متعددی در حوزه خوراک دام و طیور، داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ سازی، کلید و پریز، ظروف ملامین و عایق‌های رطوبتی، صنایع پی وی سی، تهیه کود و غیره کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد سموم کشاورزی کشور، ۱۰ درصد خوراک دام و طیور کشور، ۱۵ درصد روغن خام کشور در استان گلستان تولید می‌شود.

به گفته حسن زاده وجود واحدهای تولید داروهای ضد سرطان، تولید ۳۰ درصد نئوپان و محصولات وابسته در استان و وجود واحدهای تولیدی دانش بنیان در حوزه مواد ضدعفونی و تجهیزات پزشکی از دیگر ظرفیت‌های استان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه دوم در تولید گندم را دارد، افزود: استان دارای کارخانه‌های آرد با تکنولوژی روز دنیا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه بهره مندی از حدود ۱۳۰ کیلومتر نوار ساحلی و دسترسی به پهنه آبی خلیج گرگان و دریای خزر فرصت مناسب توجه و استفاده از ظرفیت‌های حوزه آبزی‌پروری و اجرای طرح‌های گوناگون پرورش انواع آبزیان است، گفت: اجرای طرح‌های متنوعی مانند پرورش ماهی در قفس و پِن، ایجاد مزارع پرورش میگو و استخرهای پرورش ماهی خاویار در سال‌های اخیر در گلستان مورد توجه قرار گرفته و توسعه آن با شتاب در حال انجام است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد