فولاد و آهن

معدن نیوز بررسی کرد؛

تغییر دستور بازسازی صنعت فولاد چین

تغییر دستور بازسازی صنعت فولاد چین
پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در ۲۲ آگوست اطلاعیه‌ای صادر کرد و از تمام دولت‌های استانی و منطقه‌ای در سراسر کشور خواست تا افشای عمومی و اطلاعیه‌های مربوط به طرح‌های جدید «تغییر ظرفیت» تولید فولاد در میان فولادسازان تحت نظارت خود را تا بازنگری کامل آن متوقف کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در 22 آگوست اطلاعیه‌ای صادر کرد و از تمام دولت‌های استانی و منطقه‌ای در سراسر کشور خواست تا افشای عمومی و اطلاعیه‌های مربوط به طرح‌های جدید «تغییر ظرفیت» تولید فولاد در میان فولادسازان تحت نظارت خود را تا بازنگری کامل آن متوقف کنند. 

دستورالعمل‌های سوآپ ظرفیت فعلی، که از 1 ژوئن 2021 به اجرا درآمد، کارخانه‌های فولادی را ملزم به معرفی ظرفیت تولید آهن یا فولاد جدید می‌کند تا تأسیسات قدیمی حداقل با همان ظرفیت تولیدی را که در آن زمان کار می‌کرد، به تدریج حذف کنند. 

نسبت مبادله ظرفیت قدیمی به جدید برای کارخانه های کوره بلند در مناطق مستعد آلودگی جوی مانند منطقه تیانجین هبی پکن نباید کمتر از 1.5:1 باشد، در حالی که نسبت کوره های قوس الکتریکی 1 تعیین شده است. 

MIIT در اطلاعیه خود در روز پنجشنبه اشاره کرد که دستورالعمل های مبادله به طور موثر ارتقاء، بهینه سازی، ادغام و اکتساب در صنعت فولاد چین را ارتقا داده است. تنها در طول دوره ژوئیه تا ژانویه امسال، در مجموع 15 کارخانه فولاد در هشت استان و منطقه خودمختار در سراسر کشور از برنامه‌هایی برای نصب حدود 8.05 میلیون تن در سال ظرفیت آهن‌سازی BFs و 15.42 میلیون تن در سال فولادسازی رونمایی کردند. با توجه به ردیابی مای استیل از ظرفیت EAF ها و مبدل ها. داده‌ها نشان می‌دهد که در همان زمان، کارخانه‌ها متعهد شده‌اند که حدود 10.84 میلیون تن در سال ظرفیت آهن‌سازی قدیمی و 18.41 میلیون تن در سال ظرفیت فولادسازی کهنه خود را از بین ببرند.

به گفته این وزارتخانه، با این حال، صنعت فولاد چین در حال حاضر با چالش‌های عرضه و تقاضای جدیدی مواجه است و جهت‌گیری‌های جدید توسعه مانند فولاد سبز و کم کربن مسائل جدیدی را برای این صنعت ایجاد می‌کند که دستورالعمل‌ها باید به آن رسیدگی کنند.

اگرچه اعلامیه MIIT حاوی جزئیات کمی از آنچه در انتظار است بود، یک ناظر بازار مستقر در پکن اعلام کرد که بخشی از انگیزه وزارتخانه برای تجدیدنظر در این طرح ممکن است بستن برخی از نقاط ضعف باشد که تحت آن برخی کارخانه‌ها ممکن است از سیاست موجود برای توسعه غیرقانونی ظرفیت تولید استفاده کنند. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد