فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش کلی قیمت فولاد در ژاپن

کاهش کلی قیمت فولاد در ژاپن
پایگاه خبری معدن نیوز -توکیو استیل، تولیدکننده پیشرو فولاد کوره قوس الکتریکی ژاپن، قیمت HRC (۱.۷-۲۲ میلی متر) خود را برای محموله‌های سپتامبر ۲۰۲۴ بدون تغییر در روند ماهانه نگه داشته است. همچنین، این شرکت در مدت مشابه قیمت میلگرد و تیرآهن H را ثابت نگه داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -توکیو استیل، تولیدکننده پیشرو فولاد کوره قوس الکتریکی ژاپن، قیمت HRC (1.7-22 میلی متر) خود را برای محموله‌های سپتامبر 2024 بدون تغییر در روند ماهانه نگه داشته است. همچنین، این شرکت در مدت مشابه قیمت میلگرد و تیرآهن H را ثابت نگه داشته است.

انجمن تعاونی آهن و فولاد کانتو در ژاپن مناقصه صادرات قراضه کانتو خود را در ماه اوت به پایان رساند و شاهد کاهش ارزش پیشنهادات بود. با این حال، قیمت پیشنهادی واقعی از ژوئیه (323 دلار در تن) به 326 دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت پیشنهادی در ین با 4212 ین در تن کاهش یافت و به 47956 ین در هر تن در مقایسه با 52168 ین در ماه جولای رسید. 

علاوه بر این، فولاد توکیو اخیراً کاهش قیمت‌های ضایعات خود را در تمام گریدها اعلام کرد که از 6 آگوست 2024 اعمال می‌شود. این شرکت قیمت‌ها را 2000 ین در تن (14 دلار در تن) در کارخانه Tahara، کاهش داد.

بخش ساخت و ساز به دلیل تقاضای داخلی ضعیف و کمبود نیروی کار ناشی از گرمای شدید، ضعیف است که منجر به کاهش جابجایی محموله مصالح ساختمانی در سراسر کشور می شود. با این حال، تقاضا برای تیرهای بزرگ H ثابت است و با پروژه های عمومی آتی، درخواست ها برای مواد فولادی در حال افزایش است. در حالی که شرایط کلی بازار ضعیف است، انتظار می رود در صورت بهبود تقاضای ساخت و ساز، در نیمه دوم سال بهبود یابد.

بائو استیل، قیمت ورق نورد گرم را 100 یوان در تن (14 دلار در تن) در ماه برای فروش سپتامبر کاهش داده است. این کاهش قیمت ناشی از کاهش تقاضای داخلی و کاهش قابل توجه قیمت جهانی فولاد است.

علاوه بر این، غول فولاد ویتنامی، Formosa Ha Tinh (FHS) قیمت ورق نورد گرم خود را تقریباً 40 دلار در تن CIF برای محموله های برنامه ریزی شده در سپتامبر و اکتبر 2024 کاهش داده است.

علاوه بر این، شرکت فولاد چین تایوان (CSC) قیمت فولاد را برای فروش در ماه سپتامبر کاهش داده است و قیمت صفحات نورد گرم و HR را 600 TWD در هر تن (19 دلار در تن) کاهش داده است.

چشم‌انداز

فولاد توکیو با توجه به اینکه شرایط بازار داخلی و جهانی را به دقت زیر نظر دارد، با ثابت نگه داشتن قیمت ها موضع محتاطانه خود را حفظ کرده است. این شرکت قصد دارد تولید را مطابق با تقاضا تنظیم کند تا عرضه و مصرف متعادل شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد