اخبار استان ها

تعطیلی ۳ واحد معدنی در آمل

تعطیلی ۳ واحد معدنی در آمل
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از تعطیلی ۳ واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از تعطیلی ۳ واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

علی محمد دعاگو گفت: این تعداد واحد معدنی درچند روز گذشته و بر اساس پایش‌های زیاد از نحوه فعالیت آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست آمل پلمب شد.

وی افزود: متاسفانه هدایت گرد و خاک و معلق شدن ریزگردهای ناشی از برداشت سنگ و واریزه‌های کوهی در قسمت‌هایی از جاده هراز سبب کاهش میزان دید رانندگان در این جاده شده و از سویی دیگر سبب آلودگی بیش از حد رودخانه هراز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد: فعالیت دوباره واحدهای متخلف معدنی پس از انجام و رعایت ملاحظات زیست محیطی و اخذ تعهد محضری به صورت موقت بازگشایی و پس از آن بازدیدهای هفتگی نیز از آنها صورت خواهند شد.

دعاگو، به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدن تولید شن و ماسه از کوههای اطراف آمل در جاده هراز اشاره کرد و یادآورشد: این واحدها بیش از ۶۰ درصد تولید ماسه و مصالح ساختمانی و طرح های عمرانی مازندران را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای متخلف برداشت کننده معادن کوهی در جاده هراز، نسبت به ورود پساب‌های غلیظ هدایت شده به سمت رودخانه هراز و غلظت بالای ریزگرده‌های در برخی نقاط جاده هراز اقدام  کردند، سبب تعطیلی و پلمب این واحدها شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد