آلومینیوم و مس

مس سونگون با افزایش بهره وری از ورود بیش از هزار تن مس با باطله جلوگیری کرد

مس سونگون با افزایش بهره وری از ورود بیش از هزار تن مس با باطله جلوگیری کرد
به گزارش معدن نیوز- مدیر مس منطقه آذربایجان گفت: مجتمع مس سونگون در آبان‌ماه سال جاری با ۵ درصد بازیابی بالاتر از برنامه پیش‌بینی تولید، از انتقال ۳۲۶ تن مس (۱۳۲۷ تن کنسانتره) به باطله جلوگیری کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد حاجی‌آقازاده با بیان این خبر و با تأکید بر این‌که این موفقیت با تلاش مدیران و کارکنان زحمتکش مس سونگون محقق شد، درباره اهمیت این دستاورد گفت: یکی از ابزارهای مهم ارزیابی و مقایسه در میزان بهره‌وری کارخانه‌های تغلیظ، بررسی درصدی از فلز موجود در خوراک کارخانه است که به محصول نهایی راه می‌یابد.

وی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص، مجتمع مس سونگون در آبان‌ماه سال جاری با 5 درصد بازیابی بالاتر از برنامه پیش‌بینی تولید، از انتقال 326 تن مس (1327 تن کنسانتره) به باطله جلوگیری کرده است.

حاجی‌آقازاده با بیان این‌که این دستاورد محدود به آبان‌ماه نبوده و مجتمع مس سونگون تلاش کرده است رویکرد افزایش بهره‌وری را در کل برنامه تولید پیاده‌سازی کند، گفت: بازیابی کارخانه تغلیظ مجتمع مس سونگون در هشت‌ماهه نخست سال جاری نیز 2 درصد بالاتر از برنامه بوده و موجب دست‌یابی به 1059 تن مس (4255 تن کنسانتره)، بیش از برنامه تولید شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد