اکتشاف و ماشین آلات

مجتبی حمیدیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

رکورد اکتشافات در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

رکورد اکتشافات در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با معدن‌نیوز عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان قدیمی‌ترین شرکت معدنی آهن کشور با سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت معدنکاری در بلوک مرکزی ایران فعالیت می‌کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با معدن‌نیوز عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان  قدیمی‌ترین شرکت معدنی آهن کشور با سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت معدنکاری در بلوک مرکزی ایران فعالیت می‌کند.

مجتبی حمیدیان افزود: این شرکت در گذشته به نوعی متولی فعالیت‌های معدنی و اکتشافی در بلوک مرکزی ایران بوده است.

وی در ادامه گفت: بعد از تغییر و تحولات در فرآیند خصوصی‌سازی، فعالیت‌های اکتشافی تحت تاثیر فضای کلی کشور و با وجود داشتن ذخایر قابل ملاحظه آن طور که باید دیده نشده بود.

حمیدیان در مورد فعالیت‌های اکتشافی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران عنوان کرد: مجموع فعالیت‌های اکتشافی این شرکت حدود ۱۷۰ هزار متر بود که با توجه به اصلاحات و اتفاقاتی که در این شرکت رقم خورد، این ظرفیت افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی با اشاره به تاسیس یک شرکت اکتشافی گفت: یک شرکت تخصصی ذیل شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه فعالیت‌های اکتشافی تشکیل دادیم و با تعامل با مجموعه خصوصی فعال در این حوزه ۱۷ دستگاه اکتشافی به این شرکت اختصاص یافت. تیم‌های تخصصی در این شرکت مستقر شد و ۶ پهنه به مجموعه پهنه‌های شرکت سنگ‌آهن مرکزی افزوده شد که فعالیت‌های اکتشافی دارد.

به گفته‌ی وی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ هزار متر فعالیت اکتشافی و در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ هزار متر فعالیت اکتشافی انجام شد که رکوردی در فعالیت‌های سالیانه اکتشافی در شرکت سنگ آهن مرکزی است.

حمیدیان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که در طی سال‌های آینده آهنگ فعالیت‌های اکتشافی در معادن موجود و طرح‌های تکمیلی و هم در معادن جدیدی که فعال کردیم و همچنین در پهنه‌های جدیدی که عملیات بهره‌برداری انجام نشده است، سرعت گیرد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌های اکتشافی شرکت، رکورد باطله‌برداری و آماده‌سازی در معادن موجود داشتیم که زمینه عملیات فعالیت‌های اکتشافی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با مجموع اکتشافات جایگاه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حوزه ذخایر حفظ و ارتقا یابد و همچنین تضمینی برای بقا فعالیت‌ها در زنجیره صنعتی کشور باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد