آلومینیوم و مس

منابع مس در قالب صندوق سرمایه گذاری خصوصی به افرادی که شغل ایجاد می کنند داده می شود

منابع مس در قالب صندوق سرمایه گذاری خصوصی به افرادی که شغل ایجاد می کنند داده می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- برخی منابع شرکت ملی مس در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، با تضمین به کسانی که می‌توانند شغل ایجاد کنند اعطا می شود و بعد از آن‌که آن شرکت فعال شد و به نقطه سودآور رسید، پول شرکت برمی‌گردد و این در چرخه‌ای منظم اثرش را در منطقه خواهد گذاشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی با هدف حمایت از اشتغال‌زایی در استان کرمان خبر داد و گفت: از زحمات همه همکاران در معدن و تغلیظ در سرچشمه و میدوک تشکر می‌کنم؛ در میدوک کار مستمر و رو به رشدی داشتیم و در سرچشمه با وجود مشکلاتی که در تجهیزات در شش‌ماهه اول داشتیم با کمک واحدهای مختلف ازجمله واحد مهندسی، شرایط معدن به نقطه‌ای رسید که امروز در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی افزود: در سرچشمه توانستیم هم عقب‌ماندگی تولید را جبران کنیم و هم از برنامه تولید جلو بیفتیم؛ در شرایط ذوب و پالایشگاه خاتون‌آباد نیز بازنگری شد و شرایط تولید خیلی‌خوب است؛ اما هنوز در خاتون‌آباد به ظرفیت اسمی نرسیده‌ایم که تلاش همکاران در آن واحد ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، حادثه کوره فلش مجتمع مس سرچشمه را ناگوار خواند و افزود: با همت همه واحدهای این مجتمع، ظرف حدود 40روز این مسأله حل شد و اکنون تولید پایدار شده است.

مرادعلیزاده تصریح کرد: هنگامی‌ که شرکت مس همه مسائل را بررسی کرد و تصمیم گرفت کوره فلش را جایگزین کوره ریورب کند، ارکان و اجزای شرکت نباید برخی موضوعات را بزرگ جلوه داده یا نظرات بدون دلیل را مطرح کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: اگر کوره فلش راه‌اندازی نمی‌شد میزان غلظت گاز در ظرفیت 100 درصد بین 13 تا 18 درصد بود که امکان نفس کشیدن نه‌تنها در بخش ذوب بلکه در سرچشمه نبود و راهکار آن این بود که سرمایه‌گذاری کنیم و حداقل مجموعه را به لحاظ شرایط محیطی قابل‌تحمل کنیم تا امکان ایجاد کارخانه اسید فراهم شود.

مرادعلیزاده تأکید کرد: تا زمان راه‌اندازی کارخانه اسید، مقداری فضا آلاینده است؛ اما در دوره کنونی می‌توان شارژ کوره را تا آن‌جا که از لحاظ فنی امکان‌پذیر است کمتر کرد؛ ضمن این‌که کارخانه اسید طبق برنامه زمان‌بندی در حال ساخت است.

وی درباره یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و سیستم منابع انسانی گفت: ما در حوزه نیروی انسانی و مالی باید تصمیمات منسجم و یکسانی در کل شرکت داشته باشیم.

مرادعلیزاده به انجام مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی شرکت مس نیز اشاره و تصریح کرد: اثرات انجام این تعهدات مشخص است و در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی، تاثیر اقدامات بر بهبود شرایط منطقه طوری است که فشارها را از روی شرکت مس کم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب که در بحث ایجاد اشتغال، فشارهای بیش‌ازحد و شکننده‌ای روی دوش شرکت مس وجود دارد، تأکید کرد: برخی شرکت مس را اداره کار و کاریابی می‌دانند؛ با این‌حال، موضوعی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت ذیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال مطالعه است که کار کم‌نظیری است و ظرف دو ماه آینده به پروژه مشخصی تبدیل می‌شود و آثار ماندگاری را در استان کرمان و آذربایجان خواهد گذاشت.

مرادعلیزاده توضیح داد: براساس این طرح، برخی از منابع شرکت را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، با تضمین به کسانی که می‌توانند شغل ایجاد کنند می‌دهیم و بعد از آن‌که آن شرکت فعال شد و به نقطه سودآور رسید، پول شرکت برمی‌گردد و این در چرخه‌ای منظم اثرش را در منطقه خواهد گذاشت.

وی افزود: کارگروهی به‌صورت منسجم و کارشناسانه در حال مطالعه این طرح است که پایلوت اولیه آن شهرستان شهربابک است و کار به‌خوبی در حال پیش رفتن است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد