گفتگو، یادداشت و نشست خبری

فرصت های سرمایه گذاری حوزه معدن و صنایع معدنی ایران در آیمارک ۲۰۱۷ بررسی می شود

فرصت های سرمایه گذاری حوزه معدن و صنایع معدنی ایران در آیمارک ۲۰۱۷ بررسی می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- کنفرانس IMARC با حضور بزرگان معدنی دنیا روزهای سه شنبه تا پنجشنبه این هفته (۳۱ اکتبر تا ۲ نوامبر) در شهر ملبورن برگزار می شود. و مقامات ایرانی حاضر در این کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای علاقمندان معرفی خواهند کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در "کنفرانس بین المللی معدنکاری و منابع" در استرالیا، فرصت های تامین مالی و سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران را معرفی می کند.

وی در روز نخست این کنفرانس در ملبورن – مرکز ایالت ویکتوریا- با مدیر عامل شرکت فورتسکیو متال گروپ ( اف ام جی) ‌که از بزرگ ترین شرکت های سنگ آهن استرالیا و جهان است، دیدار کرد و در این دیدار برنامه های توسعه ای زنجیره فولاد ایران به ویژه بخش سنگ آهن، را برشمرد. مدیر عامل فورتسکیو نیز در این دیدار درباره نحوه سرمایه گذاری در حوزه سنگ آهن ایران با کرباسیان گفت و گو کرد.

 رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین از نمایشگاه جانبی این کنفرانس دیدن کرد و گفت و گویی نیز با صاحبان شرکت های ایرانی و خارجی در بخش های تولیدی،‌ صادراتی،‌ خدماتی و بخش ماشین آلات و مالی انجام داد.

 مهدی کرباسیان و سید حسین هاشمی عضو هیئت عامل ایمیدرو، همچنین با حضور در جمع وزرا و مقامات پارلمان دولت محلی ایکتوریا، دیداری نیز درباره فرصت های همکاری معدنی دو کشور با مقامات این ایالت استرالیا انجام داد.

 در این دیدارها رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و برخی از مدیران شرکت های معدنی،‌ فولادی و ‌روی نظیر دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل توسعه معادن روی ایران نیز حضور داشتند و رئیس هیئت عامل ایمیدرو را همراهی کردند.

مهدی کرباسیان در روز دوم کنفرانس (چهارشنبه) ابتدا به شرایط کلی معادن ایران اشاره می کند و سپس با تشریح برنامه های توسعه‌ای این حوزه از اقتصاد ایران، فرصت های ایجاد شده برای همکاری های بین المللی به ویژه بخش مالی و سرمایه گذاری را معرفی خواهد کرد.

در کنفرانس بین المللی معدنکاری و منابع (IMARC 2017) بیش از 60 کشور و 150 شرکت حضور دارند و شرکت ها و موسسات مطرح دنیا از جمله بی اچ پی، هَچ، اف ال اسمیت، مینکور، سندویک، کی پی ام جی و همچنین حوزه مالی و سرمایه گذاری و نشریات معتبر معدنکاری جهان نیز در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

شرکت های ایرانی که از بزرگ ترین هیات های این رویداد بین المللی هستند،‌ از امروز برنامه ها و دیدارهای خود با طرف های خارجی را آغاز کرده اند. در این کنفرانس، نمایشگاه جانبی برگزار می شود که شرکت های ایرانی نیز حضوری فعال دارند.

در آی مارک 2017، کارگاه های آموزشی نیز در 4 بخش برگزار خواهد شد که شامل قانون استخراج و معادن، اصول معدنکاری برای غیر معدنچیان، مبانی جورک (کد استرالیایی برای نتایج گزارش‌های اکتشافی که قابلیت ارایه به بانک دارند) و آشنایی با مجوزهای اجتماعی برای معدنکاری است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد