سیمان و مصالح

تولید روزانه سیمان یزد

تولید روزانه سیمان یزد
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر کارخانه سیمان یزد از تولید روزانه ۴ هزار تن سیمان و ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳هزار و ۲۰۰ تن کلینکر در این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیر کارخانه سیمان یزد از تولید روزانه 4 هزار تن سیمان و 3 هزار و 100 تا 3هزار و 200 تن کلینکر در این استان خبر داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ فرشید اسفندیاری در مورد مقدمه شکل‌گیری این کارخانه اظهار داشت: در سال 67 کلنگ این کارخانه زده شد و بنا به دلایلی تا سال 82 افتتاح آن طول کشید.
وی خسارت ناشی از تعلل در افتتاح این کارخانه از سال 67 تا 86 و هزینه‌هایی که مردم استان یزد برای حمل سیمان متحمل شده‌اند را نزدیک به 300 میلیارد تومان اعلام کرد که این مبلغ با هزینه ساخت سه کارخانه سیمان در استان یزد برابری می‌کند.
اسفندیاری عنوان کرد: این کارخانه از سال 82 شروع به تولید کلینکر کرد و با مشکلات موجود از جمله نصب ماشین‌آلات در سال 85 به تعطیلی کشیده شد.
وی ادامه داد: از طریق دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، کارخانه به هیئت حمایت از صنایع واگذار شد و علاوه بر آن رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه وقت نیز پیگیر علت تعطیلی کارخانه بودند.
اسفندیاری خاطرنشان کرد: در نهایت نیز در دوم دی‌ماه 1385 هیئت حمایت از صنایع، این کارخانه را تحویل گرفت و از آن پس بررسی‌های دقیقی صورت گرفت و بر اساس آن بودجه‌ای تعیین شد که بانک تجارت به عنوان بانک عامل معرفی شد و سرمایه‌گذاری اولیه نیز متعلق به بانک تجارت بود.
وی عنوان کرد: بعد از هزینه 30 میلیارد تومان برای این کارخانه، برای نخستین سیمان در آن تولید شد.
اسفندیاری در مورد کیفیت سیمان تولیدی این واحد بیان کرد: سیمان تولیدی در این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار است و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا سیمان تولیدی را در کشور مطرح کنیم و تا به حال نیز موفق بودیم و گام‌هایی که در این راستا برداشته شده، موفقیت‌آمیز بوده است.
وی در مورد ظرفیت تولید کارخانه گفت: این کارخانه توانایی تولید 4 هزار تن سیمان در روز و 3 هزار و 100 و تا 3 هزار و 200 تن کلینکر را دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تولید کلینکر تا 4هزار تن در روز برسد تا در ردیف بهترین کارخانجات تولید سیمان کشور قرار گیریم.
اسفندیاری اشتغال ایجاد شده در این کارخانه را 325 نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و یادآور شد: به جز پیمانکارانی که سعی شده تمام آنها بومی باشند، 325 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.
وی در مورد به کارگیری نیروهای بومی در این کارخانه، قول مساعد برای استفاده از نیروهای بومی بیشتر با توسعه کارخانه را داد که با این اشتغال بخشی از معضل بیکاری منطقه حل خواهد شد.
اسفندیاری عنوان کرد: یک کارخانه 3 هزار و 600 تنی قادر خواهد بود 5 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم به کار گیرد. وی بیان کرد: از لحاظ محیط زیست برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا این کارخانه به صنعت سبز تبدیل شود و این تاکید مدیرعامل کارخانه است و قسمت‌هایی که سبب آلودگی می‌شود شناسایی شده و حل می‌شود.
اسفندیاری عنوان کرد: بر سلامت نیروها نیز تاکید فراوانی از سوی مدیران کارخانه وجود دارد و دوره‌های آموزشی تخصصی بهداشتی و ایمنی و سلامتی همکاران در این راستا با هدف تامین سلامت کامل کارکنان برگزار می‌شود.
وی همکاری بیشتر مردم استان و خرید از داخل استان برای حمایت از بخش تولید و اشتغال در صنعت سیمان را خواستار شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد