طلا و نقره

۵۰ درصد ذخایر طلای شناسایی شده کشور در آذربایجان غربی است

۵۰ درصد ذخایر طلای شناسایی شده کشور در آذربایجان غربی است
پایگاه خبری معدن نیوز- قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور به عنوان قطب نخست طلا به شمار می رود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پریسا عابدپور تصریح کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی با دار بودن 2 معدن طلا با 32 میلیون و 700 هزار تن ذخیره قطعی در رتبه نخست ذخایر طلایی کشور قرار دارد.

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 51 نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع آن در مرحله بهره برداری قراردارد.

وی افزود: مواد معدنی غیر فلزی از جمله سیلیس با عیار 99 درصد و بیشتر، باریت با وزن مخصوص 4.26 گرم بر سانتیمتر مکعب، میکا با درجه خلوص بالا و ورقه های بزرگ، دولومیت با عیار بالای 22 درصد در مناطق مختلف استان که جزو ذخایر معدنی با ارزش هستند، وجود دارد.

عابدپور گفت: در 7 ماهه سالجاری تعداد پروانه اکتشافات صادره در استان 222 فقره، گواهی کشف 25 فقره با ذخیره قطعی 7 میلیون و 135 هزار تن می رسد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق تعداد 465 فقره پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی یک میلیارد 212 میلیون و 468 هزار تن و با اشتغالزایی برای 5 هزارو 183 نفر صادر شده است.

وی در پایان افزود: تعداد 68 فقره با میزان استخراج یک میلیون و 69 هزار و 507 متر مکعب مجوز برداشت موقت از ذخایر شن و ماسه استان جهت استفاده در واحدهای تولیدی شن و ماسه و پروژه های عمرانی صادر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد