فولاد و آهن

از سوی مدیرعامل گروه ملی فولاد تشریح شد؛

برنامه گروه ملی فولاد برای آغاز تولید/ فولاد خوزستان با اخذ تضامین مربوطه مواد اولیه را تامین خواهد کرد

برنامه گروه ملی فولاد برای آغاز تولید/ فولاد خوزستان با اخذ تضامین مربوطه مواد اولیه را تامین خواهد کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل گروه ملی فولاد اهواز گفت: به کارگران ملی فولاد اهواز حق می‌دهم. زندگی با ۴ ماه حقوق معوق سخت است اما مواد اولیه گروه ملی فولاد اهواز از طریق فولاد خوزستان تا هفته آینده تامین می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز- کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد اهواز، با بیان اینکه مشکلات نبود مواد اولیه ظرف یک هفته حل خواهد شد، گفت: من امروز گلایه‌مندی پرسنل و کارگران گروه ملی را کاملاً تأیید می‌کنم. به هر حال ما در شرایطی زیست می‌کنیم که اگر کارگر و کارمندی 4 ماه حقوقش به عقب بیفتد؛ علی الخصوص در استان خوزستان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهد شد. این کارگران حق دارند که گلایه داشته باشند.

وی ادامه داد: من نزدیک به 2 ماه است که به گروه ملی آمده‌ام. این حضور من با آگاهی به شرایط بحرانی کاری و کارگری گروه ملی بوده است. به این علت که در توانایی­‌های خودم می­‌دیدم که بتوانم مشکلات گروه ملی فولاد اهواز را با همکاری ‍پرسنل شریف و کارگران زحمتکش گروه ملی حل کنم، پا به میدان گذاشته­‌ام.

غفوری گفت: گروه ملی با توجه به اینکه مالکیت فولاد را در خودش گنجانده است، روزگاری به عنوان نگین فولاد کشور و صنعت در کشور مطرح بوده است و حالا بنا بر دلایلی که در همه این سالیان گذشته اتفاق افتاده؛ رو به افول رفته است. در حقیقت می­‌توان گفت چراغ گروه ملی فولاد خاموش شده است.

غفوری درمورد برنامه­‌های مدیریتی که برای حل بحران گروه ملی فولاد درنظر گرفته شده است؛ بیان کرد: یکی از برنامه­‌های پیش‌رو این است که هرچه سریعتر تولید مجدداً در گروه ملی به روزهای اوجش بازگردانیم. در این راستا موفق شدیم با تمام مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها که وجود داشت از وزارت صنعت و معدن 40 هزار تن مواد اولیه شمش تامین کنیم. مواد اولیه ما فولاد خوزستان است که خارج از بورس تامین می‌ شود.

وی ادامه داد: این مستلزم این است که یکسری ضمانتنامه‌ها در اختیار شرکت فولاد خوزستان قرار بگیرد که متاسفانه با توجه به اینکه حساب­‌های گروه ملی بدهی سنگین چند هزار میلیاردی دارد؛ ما هیچ ضمانتنامه معتبری نداشتیم. با کمک بانک ملی و مدیران استانی توانستیم دو فقره چک از بانک ملی بگیریم تا تضمین­‌ها به فولاد خوزستان داده شود.

وی با بیان اینکه در ظرف دو روز آینده تضمین­‌ها به فولاد خوزستان داده می‌­شود؛ ادامه داد: پس از آن فولاد خوزستان بایستی به ما ماهانه 4 هزار تن شمش فولاد بدهد. این 40 هزار تومان در چهار قسمت ده تنی به گروه ملی فولاد داده می­‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد