سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد صادرات سنگ آهن استرالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸

رشد صادرات سنگ آهن استرالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری معدن نیوز- استرالیا، بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، صادرات خود را افزایش داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، با توجه به اطلاعات خطوط کشتیرانی، صادرات سنگ آهن استرالیا با 10 درصد رشد به 225.6 میلیون تن رسید. این درحالی است که در سه ماهه اول امسال صادرات سنگ آهن استرالیا 205.9 میلیون تن بود.

با این حال، در صادرات سه ماهه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 7 درصدی همراه بود چراکه صادرات سه ماهه دوم سال قبل 210.2 میلیون تن بود.

در نیمه نخست امسال استرالیا درمجموع 431.5 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 408.43 میلیون تن بود رشد 6 درصدی داشت.

در ماه ژوئن نیز، میزان صادرات سنگ آهن استرالیا به 75.4 میلیون تن رسید که در مقایسه با مارس که 78.2 میلیون تن بود کاهش داشته است.

با این حال، صادرات نسبت به ژوئن سال گذشته که 70 میلیون تن بود افزایش را نشان می دهد.

چین بزرگترین مقصد صادرات سنگ آهن استرالیا می باشد که سهم صادرات استرالیا به آن 80 تا 85 درصد بود از این رو، تغییر در بازار چین بر صادرات استرالیا تاثیر می گذارد. دولت چین قوانین سختگیرانه زیست محیطی را اعمال کرده که همین امر فولادسازان این کشور را به سمت سنگ آهن عیار بالا سوق داده است و این امرو به نوبه خود فرصت خوبی برای ریوتینتو و BHP بیلیتون دو تولیدکننده سنگ آهن عیار بالا در منطقه پیلبارا، ایجاد می کند.

چین که بزرگترین واردکننده سنگ آهن از استرالیا می باشد در سه ماهه دوم امسال 185.4 میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد که 10 درصد از واردات نیمه اول سال یعنی 167.9 میلیون تن بیشتر است.

ژاپن دومین واردکننده سنگ آهن از استرالیاست که در نیمه دوم سال 17 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد و افت 15 درصدی را نسبت به سه ماهه قبل به ثبت رساند. کره جنوبی نیز دیگر واردکننده سنگ آهن از استرالیا می باشد که واردات در سه ماهه دوم سال 14.2 میلیون تن شد در حالی که 33 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود.

واردات هند هم از استرالیا افزایش داشت و با 17درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال به 1.6 میلیون تن رسید.

ویتنام، اندونزی و هلند شاهد افزایش قابل توجهی در واردات سنگ آهن از استرالیا بودند. ویتنام تا بیش از 4 برابر رشد را تجربه کرد و واردات را به 1.4 میلیون تن رساند. اندونزی نیز واردات را به بیش از دو برابر و به حدود 900 هزار تن رساند و واردات هلند به 200 هزار تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد