سنگ آهن و ذغال سنگ

ترس از جنگ تجاری بهای سنگ آهن را به کمترین سطح در ۷ ماه اخیر رساند

ترس از جنگ تجاری بهای سنگ آهن را به کمترین سطح در ۷ ماه اخیر رساند
پایگاه خبری معدن نیوز- بنابر گزارش خبرگزاری بلومبرگ؛ سنگ آهن در پی کاهش سرمایه گذاری ها به دلیل تاثیر بالقوه تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین و همینطور برخی اخبار مبنی بر کاهش قیمت ها به دلیل افزایش عرضه های جهانی، روند کاهشی به خود گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، کاهش بیشتر قیمت ها درآمد معدنکاران بزرگی همچون ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و واله را تحت تاثیر قرار داده و کاهش خواهد داد.

از آنجا که در ماه مارس قیمت ها شروع به عقب نشینی کرد از اینرو متوسط قیمت سنگ آهن به محدوده نیمه 60 دلار رسید. در این زمان بود که مصرف کنندگان بزرگ سنگ آهن چین در مقابل چشم انداز افزایش تولید معادن (سنگ آهن)، نسبت به افزایش تولید فولاد اقدام کردند. 

در این هفته استرالیا به عنوان بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان، پیش بینی کرده قیمت ها به 50 دلار برسد زیرا تولید و عرضه افزایش یافته درحالی که چین شروع به کاهش خرید کرده است.

بانک ملی استرالیا در یادداشتی اعلام کرده کاهش تقاضای فولاد در چین طی چند سال آینده، تقاضای سنگ آهن را تضعیف خواهد کرد. 

گفته می شود قیمت ها تا پایان سال به زیر 60 دلار کاهش خواهد یافت.

اصلی ترین محرک های منفی برای سنگ آهن، آلایندگی و محدودیت های زیست محیطی چین می باشد. شورای دولتی چین به تازگی یک برنامه سه ساله برای مقابله با آلودگی و اعمال محدودیت های تولیدات صنعتی اعلام کرده است.

البته به طور مشابه معیارهای این چنینی در گذشته نیز به دلیل ایجاد محدودیت در تولید فولاد، از پرمیوم قیمت محصولات سنگ آهن حمایت کرده است.

گروه گلدمن ساکس گفته، پیش بینی می شود قیمت کامودیتی ها طی 12 ماه آینده افزایش یابد زیرا نگرانی های ناشی از جنگ تجاری از بین خواهد رفت، هرچند که این بانک نتوانسته چشم انداز صریحی را از سنگ آهن ارائه نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد