اخبار استان ها

تاکید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

نظام مهندسی معدن بازوی فنی و نظارتی سازمان صمت است

نظام مهندسی معدن بازوی فنی و نظارتی سازمان صمت است
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان گفت: مسئولان فنی معادن چشم‌های نظارتی سازمان هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پانزدهمین جلسه مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی معدن استان گیلان با حضور اعضای هیئت مدیره دوره پنجم و ششم این سازمان و رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان از زحمات هیئت مدیره دوره پنجم تشکر کرد و گفت: امیدواریم این تغییر به عنوان تغییر و تحولی خوشایند در شروع سال جدید در حوزه معدن است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان به اهمیت معدن در اقتصاد کشور به عنوان بخشی از پتانسیل‌های تامین کننده نیازهای صنعتی اشاره کرد و عنوان کرد: لازمه بهره برداری از معادن و سرمایه گذاری در این عرصه رعایت چارچوب قانونی آن است.

وی استان گیلان را جزء استانهای باشرایط اقلیمی خاص عنوان کرد و گفت: معدنکاری در استان، متحمل مشکلات و محدودیت های خاص زیست محیطی است که شرایط برداشت مواد معدنی در همه نقاط فراهم نیست.

دلق پوش به نیاز جامعه و بازار عرضه و تقاضای استان در حوزه معدنی و مواد معدنی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی مسیر توسعه و سازندگی، پروژه ها با شتاب مناسبی در استان رو به رشد می باشد.

وی همچنین تاثیر مواد معدنی در عمران و آبادانی روستایی و بین شهری را حائز اهمیت برشمرد و گفت: با افتتاح راه آهن جهش خوبی در بخش حمل ونقل ایجاد خواهد شد و این مهم استان را به لحاظ موقعیت گردشگرپذیری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ارتقاء خواهد داد.

وی پدیده خاک فروشی را از معضلات فعلی استان در بخش معدن دانست و گفت: این معضل به نوعی منافع عمومی را به خطر می اندازد و واکنش مسئولین امر باید در جهت حفظ منافع و صیانت از مواهب طبیعی این مرز و بوم، همه جانبه و فرابخشی باشد.

فرهاد دلق پوش به 7 درصد تنوع ثروت ایران نسبت به ثروت مادی جهان اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم این 7درصد را در بخش های متنوع به اقتصاد تبدیل نماییم، شاهد تحولی در خور شأن کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان گیلان ادامه داد: نظام مهندسی معدن در ارتقای اهداف مدیریتی نظارتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی تشکیل شده است و مسئولین فنی از جنبه قانونی جهت حفظ ثروت ملی و طبیعی، مسئولیتی قابل توجه دارند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن، بازوی فنی و نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بنده به شخصه اعتقاد دارم که با بکارگیری نیروی متخصص با تاکید بر سلامت در انجام کار، رعایت تعهدات فنی و حرفه ای، پایبندی در رسالت حرفه ای در جهت حفظ منافع عمومی این استان، می توانیم اغلب نیازهای جامعه را برطرف نماییم.

دلق پوش با تاکید بر اینکه مسئولین فنی چشم های نظارتی سازمان هستند، گفت: این عزیزان باید در انعکاس گزارشات فنی معادن با دقت نظر عمل نمایند و بهره برداری اصولی و صحیح از معادن را همواره مدنظر داشته باشند.

متولی بخش صنعت معدن تجارت استان گیلان ادامه داد: از هیئت مدیره منتخب جدید انتظار داریم که با رعایت عدالت، شایسته سالاری و حرکت وتفکرجمعی امانت دار وظایف خود باشند.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت به تشکیل کمیته راهبردی صنعت معدن و شورای عالی معادن استان اشاره کرد و گفت: باید از تخصص و پیشنهادات مهندسین سازمان نظام مهندسی معدن استان جهت تدوین سیاستگذاری های راهبردی حوزه های معدنی استفاده نماییم .

این مسئول با اظهار امیدواری برای رفع مشکلات موجود، بیان داشت: از تمامی صاحبنظران در این حوزه دعوت میکنم به منظور بازنگری قوانین مربوط به بخش معدن، نقطه نظرات تخصصی خود را در اختیار نمایندگان استان قرارداده تا با هم اندیشی، شاهد افق و چشم انداز مطلوبی در بخش معدن باشیم.

دلق پوش در پایان بر برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم نامه با سایر دستگاهها در زمینه مطالعات دقیق زمین شناسی و نیاز استان به حوزه علوم زمین شناسی و فعالیت های اکتشافی معدن تاکید کرد.

در این مراسم محمد تقی رسایی با اکثریت آرا به عنوان بازرس سازمان نظام مهندسی گیلان انتخاب شد و از مسئولین فنی نمونه در بخش معدن تجلیل بعمل آمد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد