سنگ آهن و ذغال سنگ

کاهش ۱۱ درصدی حمل سنگ آهن از ریوتینتو/ میزان تولید در سه ماهه اول امسال ۸۸ میلیون و حمل ۸۰ میلیون تن گزارش شد

کاهش ۱۱ درصدی حمل سنگ آهن از ریوتینتو/ میزان تولید در سه ماهه اول امسال ۸۸ میلیون و حمل ۸۰ میلیون تن گزارش شد
پایگاه خبری معدن نیوز- حمل سنگ آهن از پیلبارا در سه ماهه اول امسال اگرچه نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ کاهشی بود و افت ۱۱ درصدی را به ثبت رساند اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ریوتینتو به عنوان دومین تولیدکننده برتر سنگ آهن جهان در سه ماهه اول امسال کاهش حمل سنگ آهن را به ثبت رساند. حمل سنگ اهن از پیلبارا که متعلق به این شرکت است نیز افت حمل را در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه پایانی سال 2017 به ثبت رساند. حمل سنگ آهن از پیلبارا در ماه های ژانویه تا مارس 80 میلیون و 300 هزار تن بود که 11 درصد کمتر از سه ماهه پایانی 2017 یعنی اکتبر تا دسامبر که میزان حمل 90 میلیون تن بود، می باشد. به دلیل اجرای پروژه های ارتقا بهره وری، کاهش اختلالات آب و هوایی و افزایش تولید در معدن سنگ آهن Silvergrass شاهد افزایش 5 درصدی محموله های حمل شده در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول پارسال که حمل 76 میلیون و 700 هزار تن گزارش شد، بودیم.
تولید سنگ آهن ریوتینتو در پیلبارا در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه پایانی 2017 کاهشی بود به گونه ای که تولید از 87 میلیون و 870 هزار تن در سه ماهه چهارم پارسال به 83 میلیون و 120 هزار تن در سه ماهه اول امسال رسید.
تولید سنگ آهن پیلبارا در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال 2017 رشد داشت و با رشد 8 درصدی مواجه شده است چراکه تولید در سه ماهه اول پارسال 77 میلیون و 170 هزار تن گزارش شده بود.
با این حال فروش در ماه مارس به دلیل طوفان های گرمسیری و اختلال در عملکرد بنادر حدود 2.8 میلیون تن کاهش داشته است.
گفتنی است، تولید کنسانتره و گندله ریوتینتو در سه ماهه اول امسال هم با افت 13 درصدی نسبت به سه ماهه آخر سال 2017 به 2 میلیون و 360 هزار تن رسیده بود. حتی تولید نسبت به سه ماهه اول سال قبل که 2 میلیون و 580 هزار تن بود 8 درصد افت داشت.
ریوتینتو دستورالعمل حمل ریلی را برای سال 2018 ارائه کرده و انتظار می رود که محموله های حمل شده از پیلبارا در سال 2018 حدود 330 تا 340 میلیون تن باشد. این موضوع به شرایط بازار و محدودیت های آب و هوایی بستگی دارد. سهم تولیدات کنسانتره و گندله در سال 2018 به 10.3 تا 11.3 میلیون تن خواهد رسید و این عدد تجدیدنظر شده می باشد. درحالی که تا پیش از این 11.5 تا 12.5 میلیون تن برآورد شده بود.
اتوماسیون سیستم ریلی پیلبارا در حال توسعه است و حدود 65 درصد از قطارها اتوماتیک می باشند و این پروژه تا پایان سال 2018 به پایان خواهد رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد