بانک و بیمه

با حضور رئیس جمهور؛

آغاز به کار مجمع عمومی بانک مرکزی ایران

آغاز به کار مجمع عمومی بانک مرکزی ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- پنجاه و هفتمین مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی با حضور رئیس جمهور در این بانک آغاز به کار کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس ماده17 قانون پولی و بانکی کشور، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی را رئیس جمهور (رئیس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران- در حال حاضر وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت- تشکیل می دهند.

رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک‌ مرکزی، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی درباره گزارش های هیئت نظارت، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه، انتخاب اعضای هیئت نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده است.

جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک بار تا پایان تیر و نیز در مواقع دیگر به نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رئیس کل بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دعوت وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود.

برای مذاکره و دریافت تصمیم در جلسات مجمع عمومی، حضور تمام اعضایی که حق رأی دارند و رییس-کل یا قائم مقام رییس کل بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

تصمیمات مجمع عمومی با اکثریت آرا دارندگان حق رأی اتخاذ می شود.

در حال حاضر نشست غیرعلنی مجمع آغاز شده است و تا ساعتی دیگر همایش آن با حضور جمعی از روسا، مدیران و مسئولان نظام بانکی آغاز می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد