اقتصاد و صنعت

سهم بازار بانک‌ها از تراکنش‌های کارتی

سهم بازار بانک‌ها از تراکنش‌های کارتی
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت شاپرک سهم تعدادی و مبلغ تراکنش‌های کارتی بانک‌ها را در دی ماه سال جاری منتشر کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سهم بازار هر یک از بانک‌های پذیرنده از لحاظ تعداد و مبلغ تراکنش‌های کارتی شبکه شاپرک در دی‌ماه سال 94بیانگر این است که بانک ملت با سهم 30.84درصدی در تعداد تراکنش‌ها و سهم 28.45درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان مانند ماه‌های گذشته با اختلاف زیاد بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در مقام اول در بین تمام بانک‌های پذیرنده ایستاده است.

بانک ملی با سهم 8.39درصدی در تعداد تراکنش‌ها و 11.34از مبلغ تراکنش‌ها در جایگاه دوم در بین تمام بانک‌ها پذیرنده قرارگرفته و همچنین بانک صادرات نیز با سهم 6.69درصدی از تعداد و سهم 10.92درصدی از مبلغ رتبه سوم و بانک کشاورزی نیز با سهم 6.64در تعداد و 5.48در مبلغ تراکنش‌ها جایگاه چهارم در بین تمام بانک‌ها پذیرنده ازلحاظ تعداد مبلغ تراکنش‌های کارتی شبکه شاپرک را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته قابل‌توجه در این آمار تغییر مدل بانک‌ها در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها است زیرابه نسبت آذرماه سال جاری که بانک پارسیان با سهم 6.78درصدی در تعداد تراکنش‌ها در مقام سوم قرار داشت در دی‌ماه این بانک با سهم 6.60و 0.18درصد کاهش در جایگاه پنجم قرار گرفته در حالی‌که در مبلغ تراکنش با 0.1درصد افزایش مواجه شده است.

در محاسبه شاخص فوق، آمار تعدادی و مبلغی تراکنش‌ها به ازای تمامی بانک‌های پذیرنده در کارت‌خوان‌های چند شبایی نیز در نظر گرفته‌ شده است. بر اساس آمار شاپرک در دی‌ماه سال جاری بیشترین سهم در تعداد تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش با سهم 27.43درصدی از ابزار کارت‌خوان فروشگاهی، 23.67درصدی از ابزار پذیرش اینترنتی و 69.55درصدی از ابزار پذیرش موبایلی بیشترین سهم در تعداد تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده است.

 بانک ملت همچنین با در ابزار پذیرش کارت‌خوان فروشگاهی با سهم 27.24درصدی، ابزار پذیرش اینترنتی با سهم 40.48درصدی و در ابزار پذیرش موبایلی با سهم 51.90درصدی بیشترین سهم از مبلغ تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش را به خود اختصاص داده است.

 در اساس این گزارش، سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارت‌خوان‌های فروشگاهی بعد از بانک ملت به بانک‌های ملی با سهم 8.98درصدی در رتبه دوم، صادرات و کشاورزی به ترتیب با سهم 7.45و 7.40درصدی در جایگاه سوم تا چهارم در این شاخص قرار گرفته‌اند.

 همچنین در سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی در دی‌ماه سال جاری بعد از بانک ملت، بانک‌های پارسیان، ملی و سامان به ترتیب با سهم 17.61درصد، 13.61درصد و 12.37درصدی در جایگاه دوم تا چهارم در این شاخص قرار گرفته‌اند. مقایسه این آمار به نسبت آذرماه بیانگر این است که بانک پارسیان با افزایش 3.53درصدی، بانک ملی با افزایش 2.33درصدی و بانک سامان نیز با افزایش 1.88درصدی در این شاخص مواجه شده‌اند.

 در سهم تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز بانک آینده در دی‌ماه با سهم 14.68بر سکوی اول قرار دارد اما به نسبت ماه گذشته با کاهش سهم 0.71درصدی مواجه شده و نکته قابل‌توجه افزایش 4.93درصدی تعداد تراکنش در بانک اقتصاد نوین است که از سهم 2.74درصدی در آذرماه در این ماه به سهم 7.67درصدی است و بانک پارسیان نیز افزایش 0.11درصدی را به نسبت ماه گذشته در این شاخص تجربه کرده است.

 سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار کارت‌خوان فروشگاهی بعد از بانک ملت به بانک صادرات با سهم 11.69درصدی تعلق دارد که به نسبت آذرماه با کاهش 0.27درصدی مواجه شده ولی هنوز در جایگاه دوم در این شاخص قرار دارد، در حالی‌ که بانک ملی با سهم 10.91درصدی در دی‌ماه به نسبت ماه گذشته افزایش 0.28درصدی را تجربه کرده و همچنان در جایگاه سوم قرار دارد و بانک کشاورزی با سهم 5.90درصدی در دی‌ماه کاهش 0.31درصدی را به نسبت ماه گذشته رقم‌زده و در جایگاه چهارم در این شاخص قرارگرفته است.

 سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی در دی‌ماه بیانگر این است که بعد از بانک ملت، بانک ملی با سهم 16.85در دی‌ماه و با افزایش 3.17درصدی به نسبت ماه گذشته در جایگاه دوم، بانک پارسیان با افزایش 1.83درصدی به نسبت آذرماه در این ماه با سهم 10.86درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. نکته قابل‌ توجه در این‌ بین افزایش 3.64درصدی سهم مبلغی بانک شهر است که از سهم 2.82درصدی در آذرماه به سهم 6.45درصدی در دی‌ماه رسیده و رتبه چهارم را در این شاخص به خود اختصاص داده و بانک سامان را با سهم 5.95درصدی به جایگاه پنجم فرستاده است.

سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی در دی‌ماه نشان‌دهنده این است که بانک اقتصاد نوین با سهم 18درصدی در این ماه که به نسبت آذرماه با افزایش 4.77درصدی مواجه بوده در جایگاه دوم قرار گرفته و بانک آینده با کاهش 0.49درصدی به نسبت آذرماه در دی‌ماه به سهم 10.53درصد رسیده و بانک پارسیان نیز با افزایش 1.04درصدی به نسبت ماه گذشته در دی‌ماه به سهم 8.20درصدی رسیده است.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد