اخبار استان ها

برگزاری نخستین جشنواره برند اصفهان

برگزاری نخستین جشنواره برند اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز- نخستین جشنواره و همایش نام و علامت تجاری(برند) برتر استان اصفهان برگزار شد تا در آن از ۶ واحد برتر برند استان تجلیل به‌عمل بیاید.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- نخستین جشنواره و همایش نام و علامت تجاری(برند) برتر استان اصفهان برگزار شد تا در آن از 6 واحد برتر برند استان تجلیل به‌عمل بیاید.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، این جشنواره در دو بخش سخنرانی‌های علمی پیرامون قوانین و مقررات برند در صنعت، برندسازی در صنایع و راهکارهای توسعه برند در کالاهای معدنی و نیز بخش همایش برگزار شد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش گفت: در استان اصفهان مدیران زیادی وجود دارند که هر کدام یک برند به حساب می‌آیند و باید بتوان از ظرفیت و توانایی آنها حساب کرد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه شرایط استان اصفهان در سال‌های گذشته به نحوی بوده است که این استان در حال از دست رفتن است، گفت: باید همه تلاش خود را بکنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برند این شهر از دست نرود.
وی با تاکید بر این که اگر 50 درصد از آب این استان را به خودش اختصاص دهیم، مشکلات مربوط به آب در استان حل می‌شود، افزود: امیدواریم ارگان‌های دولتی استان در شناسایی برندهای شخصی استان تلاش کنند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با بیان اینکه دبیرخانه دائمی برند در خانه صنعت، معدن و تجارت از اردبیهشت ماه امسال فعال شد، گفت: این جشنواره در 3 کمیته علمی، حقوقی و اجرایی کار خود را آغاز کرد.
محمودرضا اقارب پرست ادامه داد: کمیته علمی برای تعیین معیارهای ارزیابی برندهای برتر تشکیل شد که با تعیین این شاخص ها، به ارزیابی واحدها و انتخاب واحدهای برتر پرداخت.
وی با اشاره به نیاز به آموزش در خصوص برند گفت: دوره‌های آموزشی توسط دبیرخانه دائمی برند برگزار می‌شود که تاکنون دوره‌ها با حضور 360 واحد برگزار شده است.
وی عنوان کرد: در سال آینده بخشی از جشنواره به شناسایی برندهای شخصی اختصاص می‌یابد.
در ادامه جلسه، رییس کمیته علمی جشنواره گفت: شرایط در حال‌حاضر در حالت کلی برای صنایع شرایط پیش رو مناسب است و دولت تدبیر و امید از این شرایط خوب استفاده می‌کند.
آرش شاهین با بیان این که کسانی در عرصه رقابت موفق ترند که برند ماندگارتر داشته باشند، با اشاره به فعالیت‌های کمیته علمی مطرح کرد: این کمیته به این نتیجه رسید که به جای یک کار تبلیغاتی، باید یک کار علمی، اصولی و درست در این زمینه انجام شود و با توجه به واقعیت‌های حاکم بر صنایع کار محکمی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوعات، الگویی را طراحی کردیم و آن را بلوغ برند نامیدیم که جامع تر ازالگوهای جاری است. با مطالعه‌ای که انجام دادیم دیدیم که بسیاری از صنایع ما از لحاظ دانش برند، در سطح بلوغ یکسانی نیستند.
دکتر شاهین بیان کرد: این الگو شرکت‌کنندگان را در 4 سطح ارزیابی می‌کند، در سطح اول کسانی که آشنایی مختصری با مقوله برند دارند مورد شناسایی قرار می‌گیرند. در سطح دوم که یک مرحله فراتر از سطح اول است، شامل کسانی می‌شود که فعالیت هایی بیشتر از آموزش و یادگیری داشته‌اند.
شاهین ادامه داد: سطح سوم مربوط به کسانی است که بر روی استانداردهای برند و برند‌سازی متمرکز بوده‌اند و سطح آخر مربوط به سرآمدی برند است.
وی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی، از آنجا که با کارگاه‌های کوچک گاه یک یا دو نفره روبه‌رو بودیم که معیارهای شرکت‌های تجاری با آنها منطبق نبود، معیارها را تعدیل کردیم ولی همچنان در سطوح سرآمدی و ممیزی در این حوزه کارگاه واجد شرایط نداشتیم که نشان می‌دهد در حوزه بلوغ برند در صنایع دستی واقعا مشکل وجود دارد.
در پایان مراسم، از 3 واحد کارخانه آجر نماچین، مجتمع صنعتی سپاهان باتری و آرد اطلس در حوزه برند برتر صنعتی در سطح ممیزی و از محسن باقری، احمد رضا نایینی و مهدی نادریان در حوزه برند برتر صنایع دستی در سطح درک تجلیل به‌عمل آمد. 24 واحد هم گواهینامه سطح آشنایی گرفتند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد