فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

بازار قراضه وارداتی هند

بازار قراضه وارداتی هند
پایگاه خبری معدن نیوز -واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند شاهد افزایش جزئی در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۴ (سال مالی ۲۴) بود. داده‌های نگهداری شده توسط BigMint نشان می‌دهد که واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند به ۱.۳۰ میلیون تن رسیده است که نسبت به ۱.۲۶ میلیون تن مالی قبلی ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند شاهد افزایش جزئی در سال مالی 2023 تا 24 (سال مالی 24) بود. داده‌های نگهداری شده توسط BigMint نشان می‌دهد که واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند به 1.30 میلیون تن رسیده است که نسبت به 1.26 میلیون تن مالی قبلی 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

این رشد محدود را می توان به تغییر ترجیح به سمت مواد نیمه تمام مانند اسلب و بیلت نسبت داد که ناشی از قیمت های رقابتی از چین و اندونزی است. تولیدکنندگان این جایگزین ها را برای بهینه سازی هزینه های تولید انتخاب کردند.

قابل ذکر است که هند در سال مالی 24 افزایش قابل توجه 23 درصدی در تولید فولاد ضد زنگ را تجربه کرد که در مجموع 3.35 میلیون تن در مقایسه با 2.74 میلیون تن در سال مالی 23 بود. 

واردات عاقلانه

در چشم انداز واردات قراضه، محموله های گرید زوریک با 6 درصد کاهش به 0.26 میلیون تن در دوره مورد بررسی (سال مالی 24) رسید در حالی که محموله های غیر زوریک با افزایش 6 درصدی سالانه به 1.04 میلیون تن رسید. مورد قابل توجه افزایش 36 درصدی واردات سری 400 بود که از 0.10 میلیون تن در سال مالی 23 به 0.13 میلیون تن رسید که ناشی از گسترش صنعتی و تقاضای بخش خودرو و تجهیزات مواد غذایی بود.

 
محموله های کشوری

بر اساس داده‌های محموله‌های کشور، ایالات متحده همچنان بزرگترین صادرکننده ضایعات فولاد ضد زنگ به هند باقی مانده است و محموله‌ها در سال مالی 24 با 5 درصد افزایش به 0.20 میلیون تن رسیده است. 

در همین حال، کره جنوبی افزایش قابل توجهی 37 درصدی در محموله ها را در مدت مشابه تجربه کرد و به 0.12 میلیون تن رسید.

چرا واردات قراضه طبق انتظارات نبود؟

از آنجایی که تولید قراضه هند در سال مالی 24 بیش از 20 درصد افزایش یافت، انتظار این بود که واردات قراضه نیز به صورت پشت سر هم یا حداقل 10.15 درصد افزایش یابد. 

این به این دلیل است که قراضه جایگزین ارزان تری برای تولید فولاد ضد زنگ است. با این حال، همانطور که قبلاً ذکر شد، این کشور تنها شاهد افزایش اسمی 3 درصدی بود.

افزایش واردات محصولات نیمه تمام

افزایشی در واردات محصولات نیمه تمام واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند وجود داشت. هند از ژانویه 2023 تا فوریه 2024 تقریباً 0.60 میلیون تن اسلب فولادی ضد زنگ وارد کرد که به طور قابل توجهی بر نیازهای قراضه برای تولید از طریق مسیرهای EAF و IF تأثیر گذاشت.

هجوم واردات ارزان‌

هجوم محصولات ارزان‌تر نهایی واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند مانند کویل‌های نورد گرم (HR) و نورد سرد (CR) نیز بر واردات قراضه واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند تأثیر گذاشت. 

در حال حاضر، HRC و CRC های وارداتی در مقایسه با قیمت‌های داخلی مشابه، حدود 120 دلار در تن کمتر است و به خریداران امکان کسب سود قابل توجهی می‌دهد.

ترجیح برای قراضه داخلی

تولیدکنندگان عمده فولاد ضد زنگ از قراضه داخلی حمایت می کنند زیرا نوسانات قیمت، اختلالات تجاری و چالش های لجستیکی اغلب چشم انداز واردات را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت‌های خرید کارخانه‌های داخلی اروپا در نیمه دوم سال مالی 24 نسبتاً بالاتر بود که منجر به کاهش عرضه قراضه در بازار صادرات شد.

توسعه مورد انتظار در تولید فولاد خام از طریق مسیر کوره بلند، وابستگی به قراضه وارداتی را کاهش خواهد داد. به عنوان مثال، افزایش ظرفیت 0.84 میلیون تنی فولاد خام Jindal Stainle واردات قراضه فولاد ضد زنگ هند از طریق مسیر کوره بلند، وابستگی به ضایعات را کاهش خواهد داد. ظرفیت اضافی مورد انتظار از طریقBF تا سال مالی 25 حدود 1 میلیون تن است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد