صنایع معدنی

معدن نیوز بررسی کرد؛

چشم انداز معاملات محصولات فولادی در چین

چشم انداز معاملات محصولات فولادی در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -در گزارش زیر چشم انداز کوتاه مدتی از پنج محصول کلیدی فولادی به صورت هفتگی، با تکیه بر نتایج نظرسنجی های مرتبط و ارتباط با فعالان بازار چین ارائه شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - در گزارش زیر چشم انداز کوتاه مدتی از پنج محصول کلیدی فولادی به صورت هفتگی، با تکیه بر نتایج نظرسنجی های مرتبط و ارتباط با فعالان بازار چین ارائه شده است.
میلگرد و مفتول
پیش‌بینی می‌شود قیمت دو قلم از محصولات بلند فولادی به دلیل سیر نزولی مشاهده شده در قیمت مواد اولیه فولادسازی و جو منفی بازار، با وجود کاهش تولید کارخانه‌ها در سال گذشته، طی 18 تا 22 مارس بیشتر کاهش یابد. منابع ما در بازار پیش‌بینی می‌کنند که فضای محدودی برای کارخانه‌ها برای ادامه کاهش تولید محصولات فولادی وجود خواهد داشت.
ورق گرم
 قیمت این محصول احتمالاً تا قبل از پایان ماه جاری به میزان متوسطی افزایش می یابد، زیرا ذخایر خرده فروشی ورق گرم در برخی مناطق در سراسر کشور نشانه هایی از کاهش را نشان داده است. 
تا 14 مارس، کل موجودی انبارهای تجاری در 33 شهر چین با سرعت کمتری (24100 تن) در هفته افزایش یافت و در مقابل افزایش 92700 تنی در هفته قبل به 3.51 میلیون تن رسید.
ورق سرد
این قیمت ممکن است در هفته منتهی به 22 مارس به دلیل عدم تعادل بین تولید و تقاضا کاهش یابد. تولید CRC در میان 29 فولادساز در سراسر کشور ممکن است در این هفته به حدود 850,000 تن برسد، زیرا این کارخانه‌ها برنامه‌ای برای تعمیر و نگهداری ندارند، در حالی که معاملات نقطه‌ای ممکن است در شرایط نزولی بازار کم باقی بماند.
صفحات فولادی متوسط
قیمت محصول مذکور در هفته منتهی به 22 اسفند با اندکی نوسان برآورد می شود. یک منبع مستقر در شمال چین خاطرنشان کرد که ذخایر صفحات فولادی متوسط بالا مانده است، تقاضا از سوی کاربران نهایی ضعیف است و احساسات کلی در بازار تیره و تار باقی مانده است.
تا 14 مارس، موجودی در انبارهای معامله‌گران در 31 شهر برای نهمین هفته متوالی افزایش یافت و 54500 تن در هفته افزایش یافت و به 1.62 میلیون تن رسید که بالاترین میزان از اواخر فوریه 2014 است.
سکتورها:
قیمت سکتورها ممکن است در این هفته نقطه عطف و بازگشتی را نشان دهد، زیرا بسیاری از کارخانه‌ها تولید خود را به دلیل توقف تعمیر و نگهداری به حالت تعلیق درآورده‌اند.. در همین حال، تقاضا برای بخش فولادی نیز ممکن است با افزایش تدریجی کار در پروژه‌های ساخت‌وساز پایین‌دستی افزایش یابد، که تا حدودی از قیمت‌ها حمایت می‌کند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد