گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد:

ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت های معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو

ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت های معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرساخت ایمیدرو از ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت ها با راهبری ایمیدرو و با هدف توسعه حمل ریلی معدن و صنایع معدنی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرساخت ایمیدرو از ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت ها با راهبری ایمیدرو و با هدف توسعه حمل ریلی معدن و صنایع معدنی خبر داد.

منیژه غلامرضایی در نشست خبری ایمیدرو در نمایشگاه ایران متافو افزود: تامین ماشین آلات یکی از الزامات توسعه در حوزه معدن و صنایع معدنی است که راهبری ایمیدرو در این بخش انجام می شود.

وی گفت: در تامین ماشین آلات و لوکوموتیو با چالشی مواجه نیستیم و در این راستا واردات ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو طی یک برنامه پنج ساله توسط شرکت های معدن و صنایع معدنی هدفگذاری شده است.

مدیرساخت ایمیدرو افزود: ۱۰ دستگاه لوکوموتیو برای توسعه ناوگان ریلی این حوزه به زودی وارد کشور می شود.

غلامرضایی همچنین با اشاره به برنامه احداث نیروگاه توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو، عنوان کرد: در این راستا تا پایان آبان ماه امسال هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تا انتهای سال جاری ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی نیز از سوی این شرکت ها به بهره برداری می رسند.

وی ادامه داد: برنامه احداث نیروگاه در این مسیر با راهبری ایمیدرو انجام می شود که در قالب امضای تفاهمنامه بین وزارتخانه های صمت و نیرو اجرایی شده است‌.

مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: طبق این تفاهمنامه ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود که برای مصارف صنعتی و معدنی خواهد بود.

وی افزود: از این میزان ظرفیت نیروگاهی، ۲ هزار مگاوات تا پیک مصرف سال اینده ( ابتدای تابستان) به بهره برداری می رسند.

غلامرضایی اظهار داشت: مطابق قانون مانع زدایی از صنعت برق، قیمت سوخت این پروژه ها در زمان بهره برداری، معادل تعرفه سوخت نیروگاه ها محاسبه می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد