سنگ و فلز گرانبها

واردات تهدید صنعت سنگ ایران

واردات تهدید صنعت سنگ ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- اگر عوارض از صنعت سنگ ایران برداشته شود این صنعت به ورشکستگی خواهد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر شفیعی، رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه پیشینه سنگ ایران به دوره هخامنشیان باز می گردد، عنوان کرد: امروز آخرین تکنولوژی و تجهیزات ایتالیایی در کشور و کارخانه های سنگ محلات وجود دارد اما یک متر از سنگ آنها صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه کل صادرات سنگ بریده ایران 126 میلیون دلار و سنگ خام نیز 147 میلیون دلار بوده است، گفت: نمره ما در حوزه سنگ صفر است، مدح چه چیز را می گویید؟ جای شرکت هپکو و آذر آب امروز در نمایشگاه خالی است هپکو قرار بود معادن کشور را تغذیه کند اما با چالش های جدی مواجه شده است .

شفیعی با بیان اینکه در صنعت سنگ رفوزه شده ایم، سنگ وارداتی را تهدید دانست و گفت: اگر امروز عوارض را از صنعت سنگ برداریم این صنعت به ورشکستگی می رسد، تا کی باید این بیمار را این چنین با دریافت عوارض درمان کنیم و مردم باید هزینه سوء مدیریت ها را پرداخت کنند؟

وی با اشاره به هزینه بالای تولید بیان کرد: به معنای واقعی تاکنون بازاریابی درستی نداشته ایم و باید به دنبال رویه و رویکرد درستی در بازارهای جهانی باشیم آمار و ارقامی که امروز در حوزه صنعت سنگ کشور مطرح می شود درست نیست.

رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به تمرکز انجمن در چهار موضوع اصلی تصریح کرد: فقر آموزش و آگاهی یکی از مشکلات امروز حوزه صنعت سنگ کشور است، بهترین تجهیزات و ماشین آلات در اختیار است اما برای توسعه صادرات مورد استفاده قرار نمی گیرد، به همین دلیل انجمن سنگ موضوع آموزش را به صورت اساسی دنبال می کند.

شفیعی، نوسازی معادن، تجهیز و نوسازی کارخانجات را دیگر موارد مورد توجه انجمن دانست و افزود: معادن محلات می تواند هپکو را احیا کند ولی این امر منوط به نوسازی کارخانجات و معادن است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد