سایر

امضای تفاهم نامه همکاری علمی-پژوهشی بین سازمان صنایع سمنان و دانشگاه شاهرود

امضای تفاهم نامه همکاری علمی-پژوهشی بین سازمان صنایع سمنان و دانشگاه شاهرود
خبرگزاری معدن- در راستای ارتقای سطح همکاریهای بخش صنعت و معدن و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی، بین سازمان صنایع و معادن استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری معدن- در راستای ارتقای سطح همکاریهای بخش صنعت و معدن و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی، بین سازمان صنایع و معادن استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد.
به گزارش معدن نیوز تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی یادشده، طی مراسمی با حضور دکتر سمیعی‌نژاد، معاون وزیر در امور معادن و  صنایع معدنی  و دکتر جلالی، نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، به امضای آقایان عباس رستمی- رئیس سازمان صنایع و معادن سمنان و دکتر علی مرادزاده - رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود رسید.
هدف از امضای این تفاهم نامه، ارتقای سطح همکاریهای بخش صنعت و معدن استان سمنان با دانشگاه  صنعتی شاهرود و ایجاد و گسترش همکاریهای متقابل در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، با بکارگیری کلیه امکانات طرفین، اعلام شده است.
بررسی اولویتهای تحقیقاتی واحدهای تحت پوشش طرفین بمنظور هدایت و حمایت طرحهای تحقیقاتی مشترک در اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر معدنی استان و ارتقای صنایع معدنی، بررسی، برنامه‌ریزی و همکاری متقابل به منظور توسعه پایدار صنعتی و معدنی و گسترش دانش فنی استان به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی، انجام پروژه‌های کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی در قالب رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های تحقیقاتی مستقل و  تلاش در جهت ارتقای سطح منابع انسانی بخش صنعت و معدن استان با انجام مشترک فعالیتهای آموزشی، از مفاد تفاهمنامه مذکور است.
برخی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه امضا شده فیمابین نیز عبارتند از: بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در زمینه امور پژوهشی و علمی، برگزاری کارگاههای آموزشی و نشستهای علمی مشترک، فراهم نمودن امکان بازدید مشترک محققان، کارشناسان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان از واحد‌های علمی، پژوهشی و تولیدی تحت پوشش طرفین به منظور ارتقای زمینه‌های مشترک همکاری.
یادآور می‌شود؛ به منظور پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم‌نامه سه ساله، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین با عنوان کمیته مشترک هماهنگی تشکیل خواهد شد که در زمینه‌های فعال‌سازی، نظارت، هماهنگ‌سازی فرایند‌ها و پیگیری مفاد این تفاهم نامه اقدام ‌و هر شش ماه، گزارشی جهت تصویب و ارزیابی به مسئولین ذیربط ارائه نماید.
گفتنی است؛ پس از امضای قرارداد فوق، دکتر سمیعی‌نژاد، از چند واحد صنعتی شاهرود، ازجمله شرکت سیم و کابل مغان و واحدی در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی بازدید کرده و در دو نشست جداگانه با صنعتگران و معدنکاران شاهرود و نیز نخبگان این شهر، با مشکلات آنان آشنا شده و راهکارهای حل آن را مورد بررسی قرار داد.
در سفر دکتر سمیعی‌نژاد به شاهرود، همچنین شعبه بانک صنعت و معدن در این شهرستان افتتاح شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد