معدن

در نشست مشترک رئیس فراکسیون معدن مجلس و معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد؛

تهیه ضوابط و معیارهای محیط زیستی اکتشاف و بهره برداری از معادن مختلف با همکاری دانشگاه ها

تهیه ضوابط و معیارهای محیط زیستی اکتشاف و بهره برداری از معادن مختلف با همکاری دانشگاه ها
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم تدوین ضوابط، قوانین و استاندارد های محیط زیستی فعالیت های معدنی تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حمید ظهرابی در دیدار با داریوش اسماعیلی رئیس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی وضعیت محیط زیستی معادن و تبادل نظر با معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به پردیسان رفته بود، ضمن تاکید بر لزوم تدوین ضوابط و استانداردهای محیط زیستی فعالیت های معدنی، خواستار اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با فعالیت های معدنی برای توجه بیشتر به منابع محیط زیستی شد.
همچنین اسماعیلی بر لزوم حفاظت از تنوع زیستی در طرح های صنعتی و معدنی کشور تاکید کرد و گفت: هنر مدیریت محیط زیست ، حفاظت از گونه های حائز اهمیت گیاهی و جانوری در کنار بهره برداری پایدار از منابع معدنی است.
رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن تاکید کرد: باید بهره برداری از منابع معدنی با رعایت ضوابط محیط زیستی انجام شود.
اسماعیلی که از محل نگهداری یوزپلنگ های آسیایی در پارک پردیسان نیز بازدید کرد، خاطر نشان کرد: حتی ارزش های اقتصادی فعالیت های معدنی نیز نمی تواند خسارات ناشی از انقراض گونه های ارزشمندی همانند یوزپلنگ آسیایی را جبران کند.
در این نشست مقرر شد تا با همکاری دانشگاه ها، ضوابط و معیارهای محیط زیستی برای اکتشاف و بهره برداری از معادن مختلف تهیه شود، همچنین دستورالعمل ارزیابی و نظارت بر فعالیت های معدن برای پایش فعالیت ها تدوین و سپس با همکاری مجلس شورای اسلامی به صورت مشترک توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست برای اجرا به استان ها ابلاغ شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد