سنگ و فلز گرانبها

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر در گفت‌وگو با معدن نیوز خبر داد:

فرصت سوزی در تولید طلای ایرانی رقبای خارجی را قدرتمند کرد

فرصت سوزی در تولید طلای ایرانی رقبای خارجی را قدرتمند کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر گفت: در طول ۵۰ سال گذشته هیچ گاه صنعت طلا و جواهر ایران تا به این اندازه در وضعیتی قرار نگرفته که تولید و یا فروشی نداشته باشد زیرا در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر گفت: در طول 50 سال گذشته هیچ گاه صنعت طلا و جواهر ایران تا به این اندازه در وضعیتی قرار نگرفته که تولید و یا فروشی نداشته باشد زیرا در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم.
عباداله محمد ولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: در حال حاضر صنعت طلا و جواهر ایران با یک بیستم ظرفیت خود کار می‌کند یعنی 19 درصد تعطیل شده و تنها یک درصد فعال است.
وی افزود: هم‌اکنون بازار داخل و خارج را تا حد زیادی از دست داده‌ایم به طوریکه نه فرصت صادرات داریم و نه این که بازار خوبی را در داخل شاهد هستیم.
محمد ولی تصریح کرد: در یک سال گذشته تولید به طور جدی با رکود مواجه شده که هنوز این شرایط پایدار است و فضای خوبی را شاهد نیستیم.
رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر تاکید کرد: مهم‌ترین مسئلهای که در این رابطه باید مد نظر قرار گیرد بازنگری در قوانین و مالیات بر ارزش افزوده است.
وی خاطر نشان کرد: فرصت سوزی که در تولید و فروش طلای ایرانی ایجاد شده رقبای خارجی را قدرتمند کرده است به خصوص این که طلای آنها ارزانتر از طلای ایرانی بوده چرا که قیمت تمام شده آنها کمتر است.
محمد ولی عنوان کرد: ترکیه از قبل در تولید طلا وارد شده بود و موفق عمل می‌کرد اما عربستان و امارات در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند که این مسئله آسیب جدی به کشور و صنعت طلای ایرانی وارد کرده است.
رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر اظهار کرد: عمده‌ترین اقدامی که باید در این زمینه انجام شود این است بر مسئله مالیات بر ارزش افزوده نظارت شده و مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا این صنعت بیش از این آسیب نبیند.
وی تاکید کرد: زمانی مردم ایران طلا را هم به عنوان زینت و هم سرمایه و پشتوانه‌ای برای خود می‌دانستند در حالی که هم‌اکنون به دلیل بالا بودن اجرت کار مردم دیگر علاقه‌ای به خرید طلا نشان نمی‌دهند زیرا موقع فروش ضرر می‌کنند و این مسئله بازار طلا را به شدت تهدید می‌کند.
وی گفت: اگر شرایط رابرای این صنعت بهبود نبخشیم و دولت و مسولان اقدامات لازم را برای رونق این صنعت مهم و اساسی کشور که می‌تواند جایگزین صنعت نفت باشد انحام ندهند متاسفانه بازار مهم و پر سودی را برای همیشه از دست خواهیم داد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد