اخبار استان ها

ثبت ۲۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در شهرستان مرزی درمیان

ثبت ۲۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در شهرستان مرزی درمیان
پایگاه خبری معدن نیوز- مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت درمیان گفت: تاکنون ۲۶ فقره پروانه بهره‌ برداری معدن با ذخیره ۴۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تن در این شهرستان صادر شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدعلی بیجاری افزود: با صدور این تعداد پروانه زمینه اشتغال 289 نفر به صورت مستقیم در شهرستان درمیان فراهم شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز چهار فقره پروانه بهره برداری معدن با ذخیره قطعی 93 میلیون و 27 هزار تن، با میزان استخراج سالیانه 27 هزار تن و سرمایه گذاری 22 میلیون و 978 هزار ریال صادر شد.

مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان گفت: این پروانه ها برای استخراج سنگ آهک، مرمریت، سنگ گچ و خاک صنعتی صادر و با صدور آنها زمینه اشتغال 63 نفر ایجاد شده است.

وی کرومیت، بنتونت، گرانیت، نیکل، مس، آهک، بازالت و انواع خاک های صنعتی را از مهمترین مواد معدنی درمیان اعلام و اظهار کرد: 11 نوع ماده معدنی در این شهرستان شناسایی شده است.

شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد