ذغال سنگ

رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن:

دولت افزایش قیمت زغال سنگ را اجرایی نکرد

دولت افزایش قیمت زغال سنگ را اجرایی نکرد
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۳ بر مبنای تصمیم کمیته پشتیبانی زغال سنگ نتوانست افزایش ۱۵ درصدی قیمت را اجرایی کند.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 93 بر مبنای تصمیم کمیته پشتیبانی زغال سنگ نتوانست افزایش 15 درصدی قیمت را اجرایی کند.
محمد مجتهدزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز،‌ با نگاهی به وضعیت معادن زغال سنگ در یک سال اخیر اظهار کرد: نزدیک به 20 درصد معادن زغال سنگ بخش خصوصی تولید خود را کاهش داده اند، چراکه آنها از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته بودند که قیمت زغال سنگ را تا 23 درصد در سال 93 افزایش دهند اما پس از کارشناسی کمیته پشتیبانی زغال تصمیم به افزایش 15 درصدی آن گرفته شد که در نهایت این وزارتخانه نتوانست شرکت ذوب آهن اصفهان را به عنوان تنها مشتری انحصاری زغال راضی کند که قیمت خرید این محصول را افزایش دهد.
او با اشاره به اینکه ثابت ماندن قیمت فروش زغال سنگ منجر به کاهش تولید و ضرر معادن زغال شده است، افزود: در شرایطی که قیمت فروش زغال برای معادن بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد آنها نمی توانند فرایند تولید را با همان سطح ادامه دهند، به همین دلیل معادن بخش خصوصی در یک سال گذشته 20 درصد از تولید خود را کاهش دادند و پیش بینی می شود تعطیلی معادن در شرایطی که قیمت زغال سنگ حداقل 15 درصد افزایش نیابد، رخ دهد.
مجتهدزاده تصریح کرد: بر مبنای تورم و بالارفتن 15 درصدی دستمزد کارگران معدنی پیش بینی می شود شرایط معادن زغال بحرانی شود، مگر اینکه دولت حمایت های لازم را از طریق افزایش قیمت این ماده معدنی اعمال کند.
رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن با تاکید بر اینکه در سال جاری دولت میزان افزایش احتمالی قیمت زغال را تعیین نکرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه معادن زغال باید از سال قبل آمادگی لازم برای استخراج را فراهم کنند، کاهش قیمت این انگیزه را در آنها ایجاد نکرده است. از سوی دیگر دولت هنوز میزان افزایش قیمت زغال را در سال جاری تعیین نکرده است، بنابراین چشم انداز روشنی برای زغال سنگ در سال جاری دیده نمی شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد