فولاد و آهن

رشد ۶۸ درصدی بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور در فولاد مبارکه اصفهان

رشد ۶۸ درصدی بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور در فولاد مبارکه اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز-در پی تاکید مدیرعامل شرکت و استراتژی فولاد مبارکه اصفهان مبنی بر بومی سازی هرچه بیشتر تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد و مقابله فعال با تحریم‌ها و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور، با تلاش کارکنان شرکت و همکاری سازندگان داخلی کشور رشد بومی سازی تجهیزات فولاد مبارکه اصفهان به ۶۸ درصد رسید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-در پی تاکید مدیرعامل شرکت و استراتژی فولاد مبارکه اصفهان مبنی بر بومی سازی هرچه بیشتر تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد و مقابله فعال با تحریم‌ها و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور، با تلاش کارکنان شرکت و همکاری سازندگان داخلی کشور رشد بومی سازی تجهیزات فولاد مبارکه اصفهان به 68 درصد رسید.
به گزارش معدن نیوزمدیر خرید قطعات یدکی و ماشین آلات شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از بنیادی‌ترین راهبردهای این شرکت در راستای خلق حماسه‌ی اقتصادی طی سالهای اخیر افزایش سهم خریدهای ریالی سازمان، نسبت به کل مبالغ خرید صورت گرفته بوده است. لذا مدیریت و افراد شاغل در حوزه‌ی تأمین نیز همپای همکاران واحدهای تولیدی و پشتیبانی، عزم خود را جزم کرده و تلاش مضاعفی را در راستای خلق این حماسه پیشه کرده‌اند که طبق آمار استخراج شده در این رابطه در سال 87 سهم قطعات و تجهیزات مورد نیاز بومی سازی شده در داخل کشور 44 درصد و اقلام خریداری شده از خارج از کشور در همین سال رقم 56 درصد را نشان می‌دهد.
حسین همت‌گیر در این رابطه تصریح کرد:با تلاشهای صورت گرفته برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این رابطه با تلاش کارکنان فولاد مبارکه اصفهان و مشارکت و همکاری روزافزون شرکتهای سازنده داخلی، رقم خریدهای داخلی نسبت به خریدهای خارجی هرسال از افزایش قابل توجهی برخوردار گردید تا جاییکه در سال 90 خریدهای داخلی به 71 درصد و در سال 91 نیز به 74 درصد رسید و از رشد 68 درصدی نسبت به سال 87 برخوردار شد.
وی خاطر نشان کرد: آمار و ارقام خرید قطعات یدکی و تجهیزات طی 5 سال گذشته نشانگر نوعی همت و عزم ملی و مشارکت سازمانی است که موجب محقق شدن رکوردهای تولید و نیز افزایش روند نسبت مبالغ خریدهای ریالی نسبت به کل خریدهای صورت گرفته در سالهای اخیر شده است ضمن اینکه این آمار همراستا با رکوردهای تولید و همچنین توسعه‌های کمی و کیفی در شرکت بوده و روند افزایشی داشته است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: بدون شک باور و اعتقاد مدیریت عالی شرکت و پرسنل در همه‌ی سطوح سازمان موجب تبلور اینگونه اندیشه‌ها و به ثمر نشستن بسیاری از این موارد شده است. شرایط امروز کشور عزیزمان در مقابله با مسایل و مشکلات بوجود آمده، این همت و عزم را دوچندان کرده و به تفکر بومی‌سازی جایگاه ویژه و ارزشمند‌تری داده، به گونه‌ای که این مقوله جزو اهداف راهبردی سازمان قرارگرفته و تبدیل به جزء جدایی ناپذیر از عناصر تولید و پشتیبانی گشته است. بنابراین از ابتدای چرخه‌ی تولید، تفکر ارزشمند افزایش سهم تأمین از داخل کشور، همه عناصر سازمان را بر آن داشته تا دست به دست هم داده و با تولید دانش فنی بومی و هدایت و پشتیبانی منابع تامین داخلی این رسالت را به نحو احسن انجام دهند.لذا امروز ما با استناد به آمار و ارقام فوق بر خود می‌بالیم و با قامتی افراشته و با صدای رسا فریاد می‌زنیم: خواستن توانستن است.
حسین همت گیر با بیان این مطلب که این آمار به طور واضح نشانگر افزایش سهم مبالغ خرید ریالی نسبت به کل خریدهای سازمان است، خاطر نشان کرد: در پس این آمار نتایج دیگری از قبیل: مسلط شدن بر فنآوری و دانش تولید فولاد و خدمات مرتبط ؛ ایجاد اشتغال در داخل کشور و کارآفرینی؛ استفاده حداکثری از پتانسیلهای داخل کشور؛ توسعه خلاقیت‌ها و توانمندی داخلی؛ کاهش وابستگی پرهزینه به خارج ودر نهایت تقویت اعتماد به نفس و ایجاد فضای مناسب برای بروز توانمندی‌ها حاصل شده است.
وی افزود: نکته‌ی قابل ذکر این است که دستیابی به چنین هدف ارزشمندی در یک سازمان مانند فولاد مبارکه، هیچگاه بدون برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب و مشارکت همگانی امکان پذیر نیست ومانند فرآیندهای خط تولید که حاصل تلاش همه‌ی اجزاء سازمان است، این مقوله هم مستثنی نبوده و فقط نوعِ وظایفِ سازمانی است که نقش افراد را از هم متمایز می‌سازد.
مدیر خرید قطعات یدکی و ماشین آلات شرکت فولاد مبارکه اصفهان حمایت و رهنمودهای مدیریت عالی شرکت در رابطه با مقوله بومی سازی؛ افزایش سهم بومی سازی قطعات و تجهیزات؛ افزایش خرید تجهیزات طرحهای توسعه‌ از داخل کشورو افزایش خریدهای خارجی از داخل کشور و پرداخت ریال به جای ارز را از مهمترین عوامل دستیابی به این میزان رشد خواند و در خاتمه از کلیه همکارانی که در رسیدن به این اهداف امور خرید قطعات یدکی و ماشین آلات را یاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد