گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

صادرات بیش از ۱.۳ میلیون تنی فخوز در سال گذشته

صادرات بیش از ۱.۳ میلیون تنی فخوز در سال گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز -نشست خبری رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان ۹ اردیبهشت ماه در دومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -نشست خبری رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان ۹ اردیبهشت ماه در دومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران برگزار شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان عنوان کرد: فولاد خوزستان با توجه به دسترسی به آبهای آزاد، صادرات محصولات را در دستور کار دارد و حوزه صادرات محصولات این شرکت رشد داشته است. در سال گذشته این شرکت بیش از ۱.۳ میلیون تن از محصولات خود را به بیش از ۱۰ کشور صادر کرده است.

وی افزود: در فضای تحریمی این شرکت به بالغ بر ۲۸ کشور دنیا صادرات انجام شده است و آمار صادراتی این شرکت در همین فضای تحریمی اتفاق افتاده است.

وکیلی گفت: اختلاف نرخ ارز موضوعی است که فولادسازان با آن دست به گریبان هستند و این اختلاف بالای ۵۰ درصد است که به تولیدکننده آسیب وارد می‌کند. ایفای تعهدات ارزی فولاد خوزستان بیش از تعهداتش بوده است که یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. 

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان با اشاره به موضوع عوارض صادراتی عنوان کرد: عوارض صادراتی به بازارهای صادراتی آهن اسفنجی و شمش آسیب‌های بسیاری وارد کرده است. وضع عوارض صادراتی کار منطقی و اقتصادی نیست بر همین اساس در جلسات پایانی سال گذشته این اعداد تغییر کرد. باید به ابن نکته توجه داشت که استمرار صادرات، تامین ارز را برای کشور به همراه دارد.

وکیلی درباره ابر پروژه زمزم ۳ بیان کرد: فولاد خوزستان با بهره‌برداری از پروژه زمزم ۳، پیش‌فروش محصول خود را از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کرد و ۲۷۰ هزار تن آهن اسفنجی را به فروش رساند. فولاد خوزستان ۵۰۰ هزار تن خرید آهن اسفنجی انجام می‌داد که با راه‌اندازی زمزم ۳ این نیاز مرتفع شد.

وی تاکید کرد: اولویت شرکت فولاد خوزستان تامین نیاز داخلی است اما برنامه صادراتی ما برای سالجاری ۱.۵ میلیون تن می‌باشد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان با اشاره به بحران انرژی در صنایع گفت: سال گذشته ۶۰۰ هزار تن تولید در پی بروز محدودیت‌های انرژی از دست رفت که این قطعا به سرمایه‌گذاری آسیب وارد می‌کند. هر چند ورود به تامین انرژی تخصص ما نیست اما اگر نیاز باشد به این بخش نیز ورود خواهیم کرد.

وکیلی ادامه داد: شبکه برقی کشور قابل مدیریت است. سال گذشته بیشترین آسیب را به دلیل قطعی برق شاهد بودیم اما امیدوارم با مدیریت این موضوع در سالجاری کمترین میزان آسیب به شرکت‌های تولیدی وارد شود.

وی در پایان عنوان کرد: بازار شمال آفریقا را در برنامه توسعه داریم و سال گذشته میزان صادرات به این بخش رشد داشته است. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد