فولاد و آهن

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

علل افزایش صادرات فولاد چین

علل افزایش صادرات فولاد چین
پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات فولاد چین در سال گذشته به سمت افزایش حرکت کرد و این روند تا سال ۲۰۲۴ هم ادامه داشته است. داده های جمع آوری شده توسط BigMint نشان می دهد که حجم صادرات در مارس ۲۰۲۴ به بالاترین حد هفت ساله یعنی ۹.۸۹ میلیون تن رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -صادرات فولاد چین در سال گذشته به سمت افزایش حرکت کرد و این روند تا سال 2024 هم ادامه داشته است. داده های جمع آوری شده توسط BigMint نشان می دهد که حجم صادرات در مارس 2024 به بالاترین حد هفت ساله یعنی 9.89 میلیون تن رسیده است. 

در ماه مارس، حجم صادرات در ماه مارس از 7.17 میلیون تن در فوریه 39 درصد افزایش یافت.

در ژانویه تا مارس 2024، حجم انباشته به 26 میلیون تن رسید که 28 درصد نسبت به 20 میلیون تن که در مدت مشابه سال گذشته مشاهده شد، افزایش یافت.

چرا صادرات فولاد چین در مارس 2024 افزایش یافت؟

تقاضای ضعیف داخلی

 صادرات فولاد چین از سال 2021 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و حجم آن به بیش از 90 میلیون تن در سال گذشته رسیده است که تنها کمی از 109 میلیون تن در سال 2016 کاهش یافته است.

چین از زمان شیوع کووید در سال 2020 با تقاضای ضعیف مسکن مبارزه کرده است. زمانی که غول املاک و مستغلات اورگراند در دام بدهی افتاد و حجم بدهی از حدود سال 2021 شروع به افزایش کرد، این بیماری همه گیر با فروپاشی بخش ساخت و ساز دنبال شد. 

بنابراین، کارخانه‌ها و تاجران چینی چاره‌ای جز کشف بازارهای خارج از کشور و فروش با قیمت‌های بسیار رقابتی ندارند.

تولید بالای فولاد خام  

علیرغم تقاضای داخلی ضعیف، تولید فولاد خام چین 1.6 درصد نسبت به ژانویه فوریه 2024 بالاتر بود. این باعث مازاد عرضه شد و کارخانه ها مجبور شدند به بررسی گزینه های صادراتی برای تخلیه موجودی ادامه دهند.

کاهش 13 درصدی قیمت یک ماده خام کلیدی مانند سنگ آهن نیز احتمالاً باعث افزایش تولید شده است. قیمت Fe62٪، CFR چین، در ماه مارس به 110 دلار در هر تن در برابر 126 دلار در هر تن در فوریه کاهش یافت.

کاهش قیمت های داخلی

کمبود تقاضای داخلی به همراه افزایش تولید فولاد خام بر قیمت فولاد چین فشار وارد کرد. به عنوان مثال، قیمت کویل نورد گرم در تانگشان با 4 درصد کاهش در ماه مارس به 3294 یوان در تن (455 دلار در هر تن) رسید. 

اگر با سطوح ژانویه 2024 مقایسه شود، قیمت HRC بیش از 5 درصد کاهش یافته است و به طور مشابه قیمت میلگرد در ماه مارس 5 درصد کاهش یافته و به 3670 یوان در تن (507 دلار در تن) نسبت به سطوح ژانویه تا فوریه رسیده است. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد