فولاد و آهن

معدن نیوز بررسی کرد؛

بهبود تقاضای فولاد در چین

بهبود تقاضای فولاد در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -نتظار می‌رود تقاضای فولاد ساختمانی چین در ماه آوریل بهبود یابد که ناشی از تسریع در از سرگیری کار در سایت‌های ساخت‌وساز و شروع پروژه‌های جدید است. اگرچه سرعت رشد ممکن است همچنان از سطوح مشاهده شده در مدت مشابه سال گذشته عقب تر باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -انتظار می‌رود تقاضای فولاد ساختمانی چین در ماه آوریل بهبود یابد که ناشی از تسریع در از سرگیری کار در سایت‌های ساخت‌وساز و شروع پروژه‌های جدید است. اگرچه سرعت رشد ممکن است همچنان از سطوح مشاهده شده در مدت مشابه سال گذشته عقب تر باشد. 

مای استیل بر اساس میزان خرید واقعی فولاد ساختمانی توسط کاربران نهایی در ماه گذشته و برنامه خرید فروردین ماه پیش‌بینی می‌کند، مصرف داخلی فولاد ساختمانی در این ماه در مقایسه با اسفندماه شاهد رشد حدود 25 درصدی خواهد بود.

بررسی مای استیل از شرکت‌های ساختمانی در سراسر کشور نشان می‌دهد که خرید فولاد واقعی آنها در ماه مارس به 5.5 میلیون تن افزایش یافته است که افزایش ماهانه 45.4 درصد را نشان می‌دهد و حجم خرید فولاد برنامه‌ریزی شده آنها برای آوریل 6.38 میلیون تن است.

در واقع، مصرف فولاد ساختمانی در سراسر چین در ماه مارس نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند، به طوری که مصرف ظاهری هفتگی میلگرد داخلی به طور متوسط تنها 2.3 میلیون تن بود که بسیار کمتر از میانگین هفتگی 3.34 میلیون تنی در مدت مشابه سال گذشته بود.

در این ماه، شروع جدید پروژه های ساختمانی کشور ممکن است به طور مستمر با آب و هوای مطبوع و کاهش فشار مالی در این بخش بهبود یابد و زمینه ساز بهبود تقاضای فولاد ساختمانی شود.

معاملات فولاد ساختمانی در بازار فیزیکی کشور تا این ماه افزایش داشته است. در 10 روز اول آوریل، حجم معاملات روزانه میلگرد، مفتول و میلگرد در کلاف در بین 237 تجارتخانه چینی تحت نظارت منظم مای استیل به طور میانگین 158979 تن در روز بود که در مقایسه با میانگین 121795 تن در روز افزایش قابل توجهی داشت.

قیمت‌های داخلی فولاد چین نیز نشانه‌هایی از بهبود را در ماه آوریل مشاهده کرده‌اند، به‌طوری‌که قیمت ملی میلگرد 20 میلی‌متری HRB400E، که در ارزیابی مای استیل به 3666 یوان در هر تن (507 دلار در تن) رسیده است.

با این حال، پیمانکاران ساختمانی چینی همچنان در مورد بازار در دوره آتی محتاط هستند و اکثر آنها ترجیح می دهند به جای ذخیره سازی، محصولات فولادی را برای تامین نیازهای فوری خود خریداری کنند، که نشان می دهد مصرف فولاد ساختمانی بعید به نظر می رسد به همان سطح برسد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد