اخبار استان ها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

قرارداد اصلاح و احیای ۳ معدن بزرگ در زنجان بسته شده است

قرارداد اصلاح و احیای ۳ معدن بزرگ در زنجان بسته شده است
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: قرارداد اصلاح و احیای منابع طبیعی در ۳ معدن بزرگ زنجان بسته شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: قرارداد اصلاح و احیای منابع طبیعی در ۳ معدن بزرگ زنجان بسته شده است.

سید حسن حسینی اظهار کرد: نزدیک ۴۵۰ معدن ثبت شده در استان زنجان داریم اما با پایش انجام شده تقریباً نیمی از این معادن فعال است.

وی یادآور شد: طبق قانون اگر سینه‌کار از نظر ماده معدنی به خلاء خورد، بعد از پایان بهره‌برداری باید به اصلاح و احیای سینه‌کار بپردازد و تا حد امکان بازسازی منابع طبیعی بپردازد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: برخی از معدن‌کاران با مشاوره کارشناسان از این قانون تمکین می‌کنند و در مواقعی م منابع طبیعی وارد عمل می‌شود و قراردادی منعقد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع چندسالی به فراموشی سپرده شده بود و از سال گذشته پیگیری‌ها قوت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر قرارداد احیای سه معدن بزرگ برای احیای منابع طبیعی بسته شده است.

حسینی با بیان اینکه مابقی معادن قابل بهره‌برداری بوده و سینه‌کار رها شده ندارند، خاطرنشان کرد: تعهدی اخذ شده که اگر سینه‌کاری ترک شود، شرط موافقت منابع طبیعی برای بهره‌برداری مجدد این است که سینه‌کار قبلی تعیین تکلیف و موضوع اصلاح و احیا مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نواقصی در این حوزه وجود دارد؛ چراکه بیش از ۱۰ سال احیا و اصلاح معادن رها شده بود، ابراز کرد: رسیدگی به این کار انرژی زیادی از منابع طبیعی خواهد برد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد