سنگ آهن و ذغال سنگ

بزرگترین معدنکار استرالیا (BHP) در مقابله با کروناویروس در شرایط مناسبی قرار دارد

بزرگترین معدنکار استرالیا (BHP) در مقابله با کروناویروس در شرایط مناسبی قرار دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد؛ رئیس هیئت مدیره شرکت BHP آقای Ken MacKenzie اعلام کرد: گروه BHP علیرغم اختلال در زنجیره عرضه ناشی از کروناویروس و محدود شدن فرصت کسب و کار جهانی در شرایط خوبی قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ رئیس هیئت مدیره  شرکت BHP آقای Ken MacKenzie اعلام کرد: گروه BHP علیرغم اختلال در زنجیره عرضه ناشی از کروناویروس و محدود شدن فرصت کسب و کار جهانی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی در سخنرانی خود در اجلاس بررسی های مالی استرالیا (Australian Financial Review) در سیدنی گفت: در شرایط بالانس و متعادلی هستیم و وضعیت کسب و کار در شکل مطلوبی است.

وی اظهار داشت: مطمئن نیستم که فرصتی وجود داشته باشد اما اگر وجود داشت ما در موقعیتی قرار داریم که بتوانیم به درستی عمل نماییم.

ماه گذشته، بزرگترین معدنکار جهان اعلام کرد اگر عواقب شیوع کروناویروس به بعد از ماه مارس نیز گسترش یابد، تقاضای مواد معدنی امسال به شدت ضربه خواهد خورد. این ویروس که از چین سرچشمه گرفته اکنون در حداقل 105 کشور شیوع یافته و انتظار می رود که رشد اقتصادی جهان را دچار آسیب جدی نماید.

مدیر شرکت بی اچ پی؛ MacKenzie گفت: حتی وقتی کسب و کارها و اقتصاد چین علائم و نشانه هایی از بهبودی و بازگشت را بعد از یک اقدام جدی و دقیق در مهار ویروس نشان داد، اختلال در تولید، حمل و نقل و لجستیک در داخل کشور، تقاضای واردات محصولات بی اچ پی مانند سنگ آهن و زغال متالورژی را بالا برد.

معدنکاران جهانی از زمان احیای قیمت کامودیتی ها پس از سقوط در سال 2015، بدهی های خود را پرداخت و نقدینگی را به سهامداران خود تزریق کرده اند، اما همچنان سرمایه گذاران درمورد خریدهای بزرگ بویژه اتفاقات فاجعه باری که در بالای چرخه تامین در یک دهه قبل صورت پذیرفته است، محتاط تر عمل می کنند.

بی اچ پی تاکنون 33 میلیارد دلار به سهامداران خود پرداخت نموده است و بدهی خالص خود را به 12.8 میلیارد دلار یعنی حدود نیمی از 25.9 میلیارد دلار 4 سال پیش رسانده است.

مدیرعامل بی اچ پی گفت: ما تجارت را به گونه ای در انتهای چرخه مهندسی کرده ایم چون تجارت به تنهایی قادر به زنده ماندن نیست اما قادر به پیشرفت می باشد.

وی گفت: تحلیلگران سناریوهای بی اچ پی حول تاثیر احتمالی ویروس کرونا بر زنجیره های تامین جهانی متمرکز شده اند. از آنجا که ارزش بیشتری از تحرکات در انتهای چرخه اقتصادی ایجاد می شود یا زمانی که دارایی ها ارزان می گردند، معدنکاران به دنبال هر فرصتی هستند تا دیگر اختلالات ناشی از تغییرات شرایط اقتصادی را جبران نمایند.

وی گفت: ما باید کسب و کاری داشته باشیم که در همه زمان ها برای انتهای چرخه آماده باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد