معدن نیوز بررسی کرد؛
چشم انداز کاهشی محصولات فولادی ساختمانی در چین
دوشنبه 18 تير 1403 - 12:32:14

به گزارش معدن نیوز -مای استیل در گزارش جدیدی که در 2 ژوئیه منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که قیمت اقلام فولادی ساختمانی چین از جمله میلگرد و مفتول در طول ماه جولای احتمال کاهش و سپس افزایش مجدد را دارد. 

بر اساس این گزارش، عدم تعادل بین تقاضا و تولید احتمالاً کاهش خواهد یافت و احساسات بازار ممکن است بهبود یابد.

در ماه گذشته، قیمت فولاد ساختمانی داخلی شاهد کاهش قابل توجهی بود که عمدتاً به دلیل تقاضای پایین فولاد بود. از 28 ژوئن، قیمت ملی میلگرد قطر 20 میلی‌متری HRB400E، با 204 یوان در تن (28 دلار در تن) از پایان ماه مه به 3626 یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافت. 

این گزارش خاطرنشان کرد که در ماه ژوئن، تولید فولاد ساختمانی در سراسر کشور ابتدا کاهش یافت و سپس افزایش یافت.

تا پایان ژوئن، تولید هفتگی میلگرد در میان 137 کارخانه چینی مای استیل به 2.45 میلیون تن رسید که 52900 تن در ماه افزایش یافت، هرچند که هنوز 317500 تن در سال کاهش داشته است. داده‌های مای استیل نشان می‌دهد که برای مفتول‌ها، تولید در میان 92 کارخانه به 999,300 تن در مدت مشابه رسیده است که 47,400 تن در ماه افزایش یافته و 126,500 تن در سال کاهش یافته است.

تولید فولاد ساختمانی چین ممکن است در این ماه کاهش یابد و کارخانه های فولاد در جنوب چین بیشترین سهم را در کاهش تولید داشته باشند. این گزارش تخمین می زند که تولید میلگرد در میان 137 کارخانه نمونه برداری شده ممکن است به حدود 2.35 میلیون تن در هفته کاهش یابد.

در این گزارش آمده است که شور و شوق معاملاتی فعالان بازار چین برای فولاد ساختمانی در ماه ژوئن به دلیل بارندگی های طولانی در جنوب چین و بارش های شدید در شرق چین کسل کننده به نظر می رسد.

ارزیابی مای استیل از فروش لحظه ای میلگرد، مفتول و میلگرد کلاف در میان 237 تجارتخانه تحت نظارت در سراسر کشور نشان داد که حجم معاملات آنها در ماه گذشته به طور میانگین 119412 تن در روز بوده است که 10.1 درصد در ماه یا حتی کمتر کاهش یافته است. 

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که برای این ماه، تقاضای طولانی مدت فولاد ممکن است نشانه‌هایی از بهبود را از اواسط جولای که انتظار می‌رود فصل بارانی به پایان برسد، نشان دهد.

از سوی دیگر، طبق این گزارش، انتظار نمی‌رود کارخانه‌های فولاد داخلی در ماه جاری به دلیل افزایش مستمر تحویل‌های خود به بازار، با فشار قابل توجهی از سوی ذخایر فولاد ساختمانی مواجه شوند و تناژ نگهداری شده در بین کارخانه‌ها نیز ممکن است انباشت این میزان را متوقف کند. در مقابل، کاهش ذخایر خرده فروشی فولاد به دلیل افزایش تحویل از کارخانه ها بعید به نظر می رسد.



http://www.madannews.com/fa/News/642389/چشم انداز کاهشی محصولات فولادی ساختمانی در چین
بستن   چاپ