معدن نیوز بررسی کرد:
چشم انداز بازار زغال و کک چین
شنبه 16 تير 1403 - 13:43:36

به گزارش معدن نیوز - مای استیل در آخرین گزارش خود در مورد بازار زغال سنگ پیش بینی کرد که زغال سنگ متالورژیکی چین احتمالاً در نیمه سال 2024 به دلیل تضعیف بازارهای فولاد و متالورژی، فشار نزولی را به تدریج شاهد خواهد بود.
این گزارش می‌گوید در این ماه و ماه آینده، بازار زغال سنگ کک‌سازی ممکن است به دلیل سکون فصلی مصرف فولاد آرام شود و اشاره کرد که بارندگی‌های شدید و گرمای شدید این فصل باعث اختلال در کار در سایت‌های ساختمانی می‌شود و بر فروش فولاد ساختمانی تأثیر می‌گذارد.
با این حال، ماه‌های سپتامبر و اکتبر ماه‌های خوبی برای استفاده از فولاد است و به دلیل ملایم شدن دما ممکن است به دلیل بهبود فعالیت‌ها در سایت‌های ساخت‌وساز در سراسر کشور شاهد افزایش قیمت‌های داخلی فولاد باشد. اما مای استیل همچنین خاطرنشان کرد که بازار زغال‌سنگ کک‌ساز ممکن است در ماه‌های پایانی سال تحت فشار قرار گیرد زیرا فولادسازان کاهش تولید فولاد خام را برای پیروی از دستورالعمل پکن برای حفظ تولید امسال با سال گذشته تسریع می‌کنند.
به طور مشابه، ظرفیت تولید کک در سال جاری می تواند مازاد ظرفیت در صنعت را تشدید کند و سود تولیدکنندگان را کاهش دهد که ممکن است به نوبه خود منجر به کاهش تولید شود که بر تقاضای زغال سنگ کک سازی تأثیر می گذارد.
این موسسه به یافته‌های یک نظرسنجی دیگر مای استیل اشاره کرد که نشان می‌دهد ماه‌های باقی‌مانده سال جاری ممکن است شاهد افزایش خالص قابل‌توجه 14.02 میلیون تن در سال در ظرفیت تولید کک کک داخلی باشیم.
یک ناظر بازار افزود، ظرفیت مازاد کک به نظر می رسد که سودآوری تولیدکنندگان داخلی کک را در این نیمه تضعیف می کند و به طور بالقوه اشتهای آنها را برای زغال سنگ خوراک محدود می کند. برعکس، گزارش مای استیل نشان می‌دهد که فشار نزولی تقاضای ضعیف برای زغال سنگ کک‌سازی می‌تواند اندکی با کاهش تولید در قطب‌های معدنی اصلی چین در نیمه دوم سال کاهش یابد. این سازمان استدلال کرد که بررسی های مداوم ایمنی معادن توسط مقامات دولتی محلی و استانی می تواند به کاهش تولید معدن ادامه دهد.
در نیمه اول سال جاری، میانگین روزانه زغال‌سنگ فرآوری‌شده در 523 معدن زغال‌سنگ کک‌ساز چینی که مای استیل در سراسر کشور دنبال می‌کند، با 13.3 درصد کاهش در سال به 715750 تن در روز رسید. همانطور که گزارش شده است، تولید زغال سنگ شسته شده روزانه این معادن طی 27 ژوئن 3 ژوئیه 1 درصد در هفته کاهش یافته است.
تا پایان ژوئن، قیمت زغال سنگ کک‌سازی ملی تحت ارزیابی به 1681.5 یوان در هر تن (231.2 دلار در تن) با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید که نسبت به ابتدای سال جاری به میزان قابل توجهی 453.6 یوان کاهش یافت.



http://www.madannews.com/fa/News/642366/چشم انداز بازار زغال و کک چین
بستن   چاپ