تحقق رشد معدن در گروی تأمین ماشین‌آلات معدنی
شنبه 9 تير 1403 - 09:50:26
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت هپکو، تحقق رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم در حوزه معدن را در گروی تأمین نیاز ماشین‌آلات معدنی دانست.

در آستانه چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور شهید و همراهانش با اشاره به حمایت‌های آیت الله رئیسی از شرکت هپکو گفت: این شرکت پس از خصوصی سازی غلط، به مرز تعطیلی رسیده بود، اما با حمایت‌های شهید جمهور جانی دوباره گرفت و از بحران‌ها و مشکلات کارگری و نقدینگی، کمبود مواد اولیه، بیمه و دارایی خارج شد، البته هنوز تا روزهای اوجش فاصله دارد.

حسین قربانی همچنین در ادامه با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین آلات معدنی و از سویی واردات ماشین آلات دست دوم به کشور و تضعیف تولیدکنندگان داخلی گفت: نه معدن دار از وضعیت موجود راضی است و نه تولیدکننده، نیاز معادن به ماشین آلات یک نیاز ضروری است و از طرف دیگر حمایت از تولید داخل هم یک ضرورت ملی است و باید این دو موضوع به صورت همگرا و هم افزا مورد توجه قرار گیرند که این بار ِ مسئولیتی رئیس جمهور آینده را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت هپکو، در ادامه با طرح چهار سوال از رئیس جمهور آینده پرسید: رئیس جمهور جدید برای زنجیره تأمین ماشین آلات معدنی برای رسیدن به رشد ۱۳ درصدی برنامه هفتم چه برنامه و ایده‌ای دارد؟

قربانی افزود: برنامه عملی برای جلوگیری از واردات ماشین آلات دست دوم و چگونگی تأمین ماشین آلات معدنی در کنار حمایت از تولید کننده داخلی، سوالات دیگر مدیر عامل هپکو از رئیس دولت چهاردهم بود.


http://www.madannews.com/fa/News/642283/تحقق رشد معدن در گروی تأمین ماشین‌آلات معدنی
بستن   چاپ