نظر کارشناسان در خصوص تالار گفت و گو و انديشه گروه خودروسازي سايپا
خبرگزاري تخصصي معدن- تعدادي از کارشناسان و صاحب نظران، اساتيد دانشگاه، مديران صنعت خودرو و همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سايپانيوز به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص جلسات تالار گفت و گو و انديشه مديريت ارتباطات گروه خودروسازي سايپا و دستاوردهاي آن پرداختند.
خبرگزاري تخصصي معدن- تعدادي از کارشناسان و صاحب نظران، اساتيد دانشگاه، مديران صنعت خودرو و همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سايپانيوز به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص جلسات تالار گفت و گو و انديشه مديريت ارتباطات گروه خودروسازي سايپا و دستاوردهاي آن پرداختند.
به گزارش معدن نيوز حميدرضا فولادگر رييس کميسيون اصل 44 قانون اساسي و عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در خصوص برگزاري اين جلسات گفت: برگزاري اين جلسات با هدف تبادل آراء و نظرات کارشناسي ابتکاري بسيار نوين است.
وي ويژگي مهم تالار گفت و گو و انديشه را داشتن محيطي تخصصي و آرام براي بررسي موضوعات مختلف دانست و گفت: اگر برگزاري جلسات به گونه اي باشد که دست اندکاران توليد، صاحب نظران و کارشناسان دانشگاهي، تحليل گران اقتصادي، سياست گذاران و تصميم گيران و تصميم سازان در آن حضور داشته باشند مي توان ضمن دست يافتن به ترکيبي جامع، به نتايج حاصله از آن اميدوار بود.
فولادگر در خصوص نحوه انتشار مطالب عنوان شده در تالار گفتگو و انديشه اظهار داشت: اين موضوعات بايد پس از پايش از طريق خبر رساني و انتشار در رسانه ها منعکس گردد.
بر اساس اين گزارش جهانبخش اميني عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز با مفيد دانستن برگزاري اين جلسات گفت: کار کارشناسي و تبادل نظر بين گروه هاي مختلف قانونگذار، دانشگاهي و دولتي بسيار موثر خواهد بود.
نماينده مردم کرمانشاه گفت : شرکت در اين جلسات و شنيدن بحث هاي کارشناسانه موجب مي شود ضمن شناخت بيشتر مشکلات به راهکارهاي حل آن نيز دست يابيم.
وي تاکيد کرد: اين جلسات با موضوعات مربوط به صنايع و صنعت خودرو بايد مستمر و ادامه دار باشد.
در ادامه مهندس محمدرضا نجفي منش دبير انجمن قطعه سازان با اشاره به اين مطلب که برگزاري تالار گفت و گو و انديشه به سود صنايع به ويژه صنعت خودرو است تصريح کرد: کليه کارشناسان شرکت کننده در مباحث تالار گفت و انديشه صاحب نظران آشنا به صنعت خودرو با ديدگاه هاي مختلف هستند و ارائه راهکار از سوي آنان و اتفاق نظر در دستيابي به يک نتيجه واحد اثراتي ميان مدت و بلند مدت بر روي اين صنعت مهم کشور خواهد داشت.
وي پيشنهاد کرد با هدف ايجاد ذهنيت بهتر و مددرساني به افکار عمومي و آشناتر کردن جامعه با مسايل و مشکلات صنعت خودرو، نتايج جلسات تالار از طريق صدا و سيما منعکس شود.
در ادامه اين گفت و گو مهندس محسن رزمخواه عضو هيات مديره انجمن قطعات و سازندگان مجموعه هاي خودرو گفت: تالار گفت و گو و انديشه سايپا محمل خوبي براي تضارب آرا و کسب نتايج مطلوب از مباحث صنعت خودرو است.
وي اين جلسات را فرصتي براي طرح نقطه نظرات مختلف جهت دستيابي به نتايجي در جهت سند صنعت خودرو دانست و گفت: انتشار مباحث چالشي و ديدگاه هاي صاحب نظران در رسانه ها موجب شناخت هر چه بيشتر مردم از موانع و مشکلات دست و پاگير صنعت خودرو مي شود.
بر اساس اين گزارش عليرضا مظهري مدير کل اداره کار و امور اجتماعي استان تهران در خصوص جلسات تالار گفت و گو و انديشه گفت: برگزاري جلساتي از اين دست با حضور افرادي با گرايش هاي تخصصي مختلف موجب کم شدن فاصله ديدگاه ها و رسيدن به يک نتيجه واحد مي شود.
وي گفت: اگر اجتماعاتي از مديران و صاحب نظران و تصميم سازان، حوزه مربوط به توليد را هدف مباحث کارشناسي خود قرار دهند مي توان به آثار و نتايج آن بر اين حوزه بسيار مهم و تاثير گذار بر جامعه اميدوار بود.
در ادامه اين گزارش علي اکبر جوانروح عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو در خصوص تالار گفت و گو و انديشه سايپا گفت: اين جلسات پديدآورنده يک جمع صميمي از صاحب نظران و کارشناسان آشنا به مباحث صنعت خودرو است که مي تواند با ارائه راهکارهاي کارشناسي و فني باعث بهبود شرايط توليد خودرو در کشور شود.
وي گفت: تداوم اين جلسات باعث مي شود کارشناسان به يک نتيجه يکسان و همگن در خصوص مسايل مربوط به صنعت خودرو دست يابند.
بر اساس اين گزارش محمدرضا قنبري عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تاکيد کرد: تالار گفت و گو و انديشه مديريت ارتباطات گروه خودروسازي سايپا روشي نوين به منظور ارائه نظرات کارشناسان و صاحب نظران صنعت خودرو است.
وي گفت: در تالار گفت و گو موضوعات حياتي مرتبط با صنعت خودرو جمع آوري و در اختيار مديران ارشد صنعت خودرو کشور و افکار عمومي جامعه قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: در اين مباحث کارشناسي، موضوعاتي از قبيل ميزان تعرفه هاي واردات خودرو، نقش خودروسازان در زمينه تربيت نيروي انساني، افزايش درصد توليد، تلاش جهت جلب نظر مشتريان، افزايش کيفيت و کاهش قيمت، و تلاش جهت افزايش بهره وري مورد نقد و بررسي قرار مي گيرند.
وي افزود: چگونگي دستيابي به راهکارهايي با هدف جلب نظر مجلس شوراي اسلامي در حوزه نرخ تعرفه هاي واردات خودرو و قرار دادن خودروسازان در مسير کاهش هزينه ها و عدم آسيب پذيري آنان در مقابل کاهش تعرفه هاي واردات از مباحث مطرح شده در تالار گفت و گو و انديشه است.
قنبري در خاتمه گفت: تالار گفت و گو و انديشه مديريت ارتباطات سايپا ابتکاري ماهرانه در جهت اهداف خودروسازان، قطعه سازان، صاحب نظران و کارشناسان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است که نظرات اقشار مختلف را به صورت يک جا بيان مي کند.
بر اين اساس احمد نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان نيز گفت: دستاورد تالار گفت و گو و انديشه ارتباطات سايپا به دليل حضور سلايق و طيف هاي مختلف از قبيل اساتيد دانشگاه, اعضاي انجمن هاي قطعه سازان و خودروسازان, کارشناسان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ارائه راهکارهاي کارشناسانه به منظور رفع موانع صنعت خودرو است.
وي گفت: هزينه هايي که در خصوص تالار گفت و گو و انديشه صورت مي پذيرد در مقابل دستاوردهاي آن بسيار ناچيز است و دستاوردها و نتايج آن منجر به ارائه راهکارهاي کارشناسي مي شود.
وي گفت: شرکت سايپا با صرف هزينه, مشکلات و مسائل کل صنعت خودرو را به گوش جامعه خصوصاً دست اندرکاران و قانون گذاران و نمايندگان مجلس مي رساند تا تصميمات اتخاذ شده با آگاهي و شناخت کامل باشد.
وي تصريح کرد: خودروسازان داخلي به منظور فراهم شدن فضاي رقابت با رقباي خارجي نيازمند حمايت مستقيم هستند و در چنين شرايطي اقداماتي نظير برگزاري تالار گفت و گو و انديشه و انتشار مستمر اخبار و مسايل درون آن به بهبود وضعيت صنعت خودرو کمک شاياني مي کند.
وي در خاتمه گفت: برگزاري جلسات تالار گفت و گو و انديشه و اطلاع رساني در خصوص مسايل مطرح شده در آن به منظور ارائه راهکارهاي حمايت از صنعت خودرو و وضع قوانين بايد به صورت آگاهانه ادامه يابد.