همزمان با روز مهندس اتفاق خواهد افتاد؛

رونمايي از نخستين کتاب هوشمند استاندارد ملي

رونمايي از نخستين کتاب هوشمند استاندارد ملي

خبرگزاري تخصصي معدن- همزمان با روز مهندس از نخستين کتاب هوشمند استاندارد ملي مصالح، لوازم و تجهيزات در حوزه ابنيه و ساختمان رونمايي مي شود.

خبرگزاري تخصصي معدن- همزمان با روز مهندس از نخستين کتاب هوشمند استاندارد ملي مصالح، لوازم و تجهيزات در حوزه ابنيه و ساختمان رونمايي مي شود.
به گزارش معدن نيوز ؛ کتاب چهار جلدي استاندارد ملي در اين حوزه شامل دانشنامه استاندارد ملي و معرفي واحدهاي داراي نشان استاندارد در اين حوزه است.
بر اساس اين گزارش، کتاب استاندارد ملي مصالح، لوازم و تجهيزات ابنيه و ساختمان که در روز مهندس مورد رونمايي قرار خواهد گرفت با همراهي سازمان استاندارد و وزارت راه و شهرسازي به صورت آن لاين متصل به سامانه اي است که کمترين تغييرات در حوزه استاندارد توليدکنندگان مصالح، لوازم و تجهيزات ساختماني و ساير ملزومات مورد استفاده در بخش عمراني را به کاربران نشان مي دهد.
مطابق اعلام اين دبيرخانه، در بخش دانشنامه اي، مهندسان و کاردان هاي فني کشور مي توانند صدها صفحه اطلاعات به روز از آخرين اطلاعات حوزه استاندارد بخش هاي مختلف مهندسي را در اختيار داشته باشند و با مقررات ملي ساختمان و سازمان نظام مهندسي کشور درباره ويژگي هاي هر يک از اقلام مورد استفاده در حوزه عمران و ساختمان آشنا شوند و مي توانند در اين کتاب چار جلدي، شرکت هاي داراي نشان ملي استاندارد را براي هر بخش جستجو کنند.
از ديگر ويژگي هاي اعلام شده کتاب هوشمند استاندارد ملي مصالح، لوازم و تجهيزات ابنيه و ساختمان، در کنار امکان ارائه موضوعي، معرفي شرکت ها بر اساس مکان جغرافيايي(صرفه اقتصادي) و برندهاي معتبر ايراني است.
با اجرايي شدن اين کتاب جامع، گام بزرگي در زمينه خروج مصالح، لوازم و تجهيزات غير استاندارد از چرخه توليد مسکن و برنامه هاي عمراني برداشته مي شود و بيش از 250 هزار مهندس و 65 هزار کاردان فني مي توانند به راحتي از ايمني، کيفيت و صحت مراحل توليد هر يک از مصالح، لوازم و تجهيزات ساختماني و خدمات مورد نياز خود بهره مند شوند.