رييس سازمان ملي استاندارد:

نرخ کيفيت استاندارد تا پايان سال در سراسر کشور اجرا مي شود

نرخ کيفيت استاندارد تا پايان سال در سراسر کشور اجرا مي شود

خبرگزاري تخصصي معدن- تهران ربيس سازمان ملي استاندارد ايران از اجراي کامل نرخ کيفيت استاندارد تا پايان سال در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاري تخصصي معدن- تهران ربيس سازمان ملي استاندارد ايران از اجراي کامل نرخ کيفيت استاندارد تا پايان سال در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش معدن نيوز ؛ “نظام الدين برزگري” گفت:در حال حاضر پژوهشگاه استاندارد و پژوهشکده سيستم هاي مديريت کيفيت مامور تعيين و اجراي نرخ کيفيت استاندارد شده اند .مقدمات اجراي کامل آن نيز فراهم شده و به صورت آزمايشي در دواستان به اجرا درآمده است .
وي ايلام و خراسان را به عنوان دو استاني نام برد كه براي اجراي  طرح نرخ كيفيت تعيين شده و مورد بررسي قرار گرفتند.
رييس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه براي عملياتي كردن اين معيارها يکسري مشکلات وجود داشت،‌تصريح كرد :به همين دليل معيارهاي در نظر گرفته شده براي تعيين اين نرخ مجددا مورد بازنگري قرار گرفت و پس از رفع اين ايرادات تا پايان سال براي اجرا به کل استان ها ابلاغ خواهد شد.
برزگري يادآور شد: اگر اين نرخ در کل کشور به اجرا درآيد مي توان به راحتي افزايش يا کاهش ميزان کيفيت کالاها و خدمات را مورد بررسي قرار داد و آن را به عنوان عاملي براي رشد و يا کاهش کيفي کالا و خدمات به حساب آورد.
رئيس سازمان ملي استاندارد بيان کرد : نرخ کيفيت استاندارد شامل تمام کالاهاي توليدي و خدمات قابل ارائه است و مي تواند سهم گسترده اي در تحقق اهداف چشم انداز 1404 در تعيين يک استاندارد براي هر کالا و خدمات داشته باشد.
وي تاکيد کرد براي تعيين نرخ کيفيت استاندارد معيارهايي براي کالاها و خدماتي که در استان ها توليد و يا ارائه مي شود تعريف شده است .
اين مقام مسئول ،‌معيارهايي مانند تعيين نرخ رشد ،نرخ بيکاري و تورم را از جمله موارد در نظر گرفته شده براي تعيين نرخ كيفيت ذکر کرد و افزود:با تعيين اين معيارها نرخ کيفيت استان به استان اعلام و به عنوان يک نرخ پايه در نظر گرفته مي شود.
برزگري يادآور شد: با استناد به اين نرخ مي توان ارزيابي کرد که براي سال هاي آينده نرخ کيفيت در هر استان چقدر افزايش يا کاهش مي يابد و در مجموع  براي نرخ کيفيت يک عدد مشخص اعلام کرد.