قیمت طلا ثابت ماند

تحریریه معدن‌نیوز
قیمت طلا ثابت ماند

پایگاه خبری معدن نیوز -در روز سه‌شنبه، 8 اکتبر، قیمت طلا ثابت ماند و فعالان بازار به انتظار جلسه آتی فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های اقتصادی جدید نشسته‌اند تا روشنایی بیشتری درباره سیاست‌های کاهش نرخ بهره در سال جاری به دست آورند.

به گزارش معدن نیوز -در روز سه‌شنبه، ۸ اکتبر، قیمت طلا ثابت ماند و فعالان بازار به انتظار جلسه آتی فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های اقتصادی جدید نشسته‌اند تا روشنایی بیشتری درباره سیاست‌های کاهش نرخ بهره در سال جاری به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا تغییری نداشت و به ۲۶۴۳ دلار و ۶۸ سنت رسید. در مقابل، قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۶۲ دلار و ۹۰ سنت افت کرد.

بازارها به جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه و انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز پنجشنبه و همچنین داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده که جمعه اعلام می‌شود، چشم دوخته‌اند. علاوه بر این، چندین مقام فدرال رزرو نیز در این هفته سخنرانی خواهند کرد.

پس از گزارش مشاغل قوی‌تر از انتظار در روز جمعه، معامله‌گران از شرط‌بندی بر کاهش ۵۰ واحدی نرخ در نوامبر عقب‌نشینی کردند. بر اساس ابزار FedWatch CME، اکنون ۸۶ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی و ۱۴ درصد احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

آلبرتو مسلم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت کرده و تاکید کرد که بانک‌های مرکزی باید در کاهش سیاست‌های پولی محتاط باشند.

طلا به عنوان یک پوشش در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی شناخته می‌شود و در شرایطی با نرخ بهره پایین، تمایل به رشد دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۱.۶۶ دلار رسید، در حالی که پلاتین و پالادیوم به ترتیب ۰.۴ درصد افزایش یافتند و به ۹۷۶.۱۰ دلار و ۱۰۲۸ دلار رسیدند.