اعطاي بيش از 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات به فعالان صنايع الکترونيک در دولت يازدهم

اعطاي بيش از 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات به فعالان صنايع الکترونيک در دولت يازدهم

پايگاه خبري معدن نيوز- بيش از 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات به فعالان صنايع الکترونيک در دولت يازدهم توسط صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک(صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا شده است.

بيش از 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات به فعالان صنايع الکترونيک در دولت يازدهم توسط صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک(صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا شده است.
به گزارش معدن نيوز اعطاي تسهيلات مالي صندوق حمايت ازتحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک(صحا) به فعالان بخش خصوصي و تعاوني حوزه صنايع الکترونيک کشور در دولت يازدهم به ويژه در سال‌هاي 1394 و 1395 بيش از 80 درصد مجموع فعاليت صندوق بوده است.
تنها در سال 1394 آمار اعطاي تسهيلات مالي صحا، معادل با نيمي از مجموع تسهيلات مالي سال‌هاي قبل از آن (1393-1378)، بوده است.
بر اساس آنچه در نمودار قابل مشاهده است، در سال 1395 با توجه به لزوم بازگشت تسهيلات قبلي، تنها رشد چشمگير در تعداد تسهيلات قابل مشاهده است؛ اين امر با نگهداري حداقل نقدينگي و تخصيص تمامي سرمايه ممکن در قالب تسهيلات به شرکت‌ها ميسر شده است.
نکته حائز اهميت اين است که ميزان مطالبات واخواستي صحا نسبت به مجموع گردش مالي آن کمتر از 5  درصد است و در سال 95 اين ميزان، علي‌رغم افزايش چند برابري گردش مالي در حدود 10 درصد کاهش داشته است.