بومي‌سازي اقدامي عملي براي پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي

پايگاه خبري معدن نيوز- شرکت ملي صنايع مس ايران يکي از اولين سازمان‌هاي پيشتاز در حوزه بومي‌سازي است که با همکاري سازندگان استاني و ساير نقاط کشور در ساخت قطعات مصرفي و تجهيزات کارخانه‌هاي خود در راستاي استقلال و خودکفايي کشور گام برداشته است.

شرکت ملي صنايع مس ايران يکي از اولين سازمان‌هاي پيشتاز در حوزه بومي‌سازي است که با همکاري سازندگان استاني و ساير نقاط کشور در ساخت قطعات مصرفي و تجهيزات کارخانه‌هاي خود در راستاي استقلال و خودکفايي کشور گام برداشته است.
در اين راستا، شرکت مس با درک اين موضوع که يکي از اقدامات عملي مهم براي پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليد ملي و ترغيب به بومي‌سازي است طي چهار سال گذشته روند رو به رشد بومي‌سازي را باقدرت ادامه داده است، به طوي‌که هم‌اکنون موفق به بومي‌سازي و ساخت داخلي 80 درصد از قطعات و اقلام کارخانه‌هاي تغليظ، ذوب و تجهيزاتي از قبيل دستگاه‌هاي انتقال نيرو، سنگ‌شکن‌ها، سرندها، قطعات کوره‌هاي کنورتور و ريورب ذوب و قطعات باکت شاول شده است.
درمجموع، شرکت مس با تدوام بومي‌سازي توانسته است در ساخت قطعات هم ازنظر تعداد و ارزش ريالي به پيشرفت‌هاي فراواني برسد و اکنون وارد ساخت بسياري از قطعات با متريال و تکنولوژي پيشرفته ازجمله قطعات برقي و الکترونيکي و حتي مواد شيميايي فرآيندي بشود.
گفتني است، شرکت مس در سال 1395- اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل- پروژه اصلاح و بازسازي نوار نقاله 2 مجتمع مس سرچشمه با را اتکا به توانمندي‌هاي داخلي و بدون نياز به شرکت‌هاي خارجي براي نخستين‌بار اصلاح و بازسازي کرد و برگ زرين ديگري بر افتخارات شرکت مس در بومي‌سازي تکنولوژي افزود.