در ديدار هياتي از وزارت راه و شهرسازي و راه آهن اصفهان در بازديد از ذوب آهن مطرح شد

توليد ريل ملي مطابق استاندارد و تامين كننده نياز راه آهن است

توليد ريل ملي مطابق استاندارد و تامين كننده نياز راه آهن است

پايگاه خبري معدن نيوز- مدير كل روسازي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور وابسته به وزارت راه و شهرسازي همراه با تني چند از ديگر مديران و كارشناسان اين شركت و حسن ماسوري مدير كل راه آهن اصفهان، ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان از خط توليد ريل بازديد و با اردشير افضلي معاون بهره برداري شركت و ديگر مديران و دست اندركاران پروژه ريل به تبادل نظر پرداختند .

پايگاه خبري معدن نيوز- مدير كل روسازي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور وابسته به وزارت راه و شهرسازي همراه با تني چند از ديگر مديران و كارشناسان اين شركت و حسن ماسوري مدير كل راه آهن اصفهان، ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان از خط توليد ريل بازديد و با اردشير افضلي معاون بهره برداري شركت و ديگر مديران و دست اندركاران پروژه ريل به تبادل نظر پرداختند .
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محمدرضا احمدي با بيان اينکه ذوب آهن اصفهان همواره در سطح بين المللي افتخار آفرين بوده است، گفت : در بازديد امروز رشد و شکوفايي جديدي به لحاظ توليد ريل در اين شرکت شاهد بوديم  که اين مهم حاصل تلاش هاي پيشکسوتان و تلاشگران فعلي اين صنعت بزرگ است كه در راستاي توليد ريل ملي همت کردند.
وي افزود : دستگاه هاي جديد و به روزي براي توليد ريل خريداري و نصب شده است و به زودي شاهد راه اندازي اين پروژه عظيم و ورق خوردن افتخار بزرگ ديگري در دفتر افتخارات اين مجتمع عظيم صنعتي خواهيم بود.
مديرکل روسازي شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل کشور تصريح کرد : دستيابي ذوب آهن اصفهان به توليد ريل ملي افتخاري است که صنعت ريلي به آن مي بالد و اميدوار است که قطار اين صنعت بزرگ روي ريل هاي صنعت ذوب آهن به حرکت در آيد.
احمدي ادامه داد : هميشه صنعت ريلي به عنوان يک صنعت سبز و ايمن و داراي شاخصه هاي توسعه پايدار به لحاظ زيست محيطي وايمني شناخته شده است. يکي از پارامترهايي که ايمني اين صنعت را رقم مي زند استفاده از ريل استاندارد است که به زودي شاهد راه اندازي اين پروژه عظيم در ذوب آهن اصفهان خواهيم بود.
وي تصريح کرد : در زمينه تامين  تجهيزات و علايم همچنان وابستگي هايي به خارج از کشور وجود دارد که اميد است اين مرحله نيز به دست توانمند مهندسان و صنعتگران داخل برطرف شود .
وي در خصوص پروژه هاي در دست اقدام راه آهن جمهوري اسلامي گفت : اين سازمان هم اكنون 8500 كيلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت دارد و پيش بيني ما اين است كه با تامين منابع طي سه سال آينده ، حدود 3500 كيلومتر خط آهن به بهره برداري برسد .
احمدي تصريح كرد : در سال جاري كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي ؛‌ اقدام و عمل نامگذاري شده است ، تلاش مي كنيم 591 كيلومتر خط آهن به بهره برداري برسد و چندين شهرستان كشور از شبكه ريلي برخوردار شوند . بنابراين تا پايان سال جاري حدود 71 هزار تن ريل نياز خواهيم داشت .
 حسن ماسوري مدير كل راه آهن اصفهان نيز گفت : در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل ، اجراي پروژه ريل يك گام اساسي و اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي و خودكفايي به شمار مي رود .
ماسوري اجراي اين پروژه را از نيازهاي اساسي كشور به خصوص صنعت حمل و نقل كشور و خطوط ريلي آن دانست و گفت : با اجراي موفقيت آميز و شروع بهره برداري از آن ، كشور از واردات ريل بي نياز و گام بزرگي در جهت توسعه زير ساخت هاي كشور برداشته مي شود .
وي با اشاره به اينكه سرعت اجراي اين پروژه به عنوان يك صنعت پايه، اميدواري را براي  توسعه و گسترش حمل و نقل ريلي كشور افزايش مي‌دهد ،‌ افزود  : كارگاه توليد ريل ذوب آهن، دو نوع ريل U33  و UIC60  را توليد مي كند و از اين جهت با توليد انبوه اين محصول به كلي از واردات آن بي نياز خواهيم شد .
وي در مورد كيفيت ريل توليدي در ذوب آهن اصفهان  يادآور شد : بر اساس مشاهدات انجام شده ،  تست هاي لازم براي توليد ريل در اين شركت صورت گرفته است .
مدير كل راه آهن اصفهان تاكيد كرد : با انجام تست نهايي براساس استاندارد هاي جهاني و گراف نهايي كه ذوب آهن براي كيفيت محصولات خود ارائه خواهد داد، ارزيابي ما تكميل خواهد شد و در حال حاضر اطمينان داريم كه محصول انبوه ريل در ذوب آهن استاندارد لازم براي پايداري خطوط ريلي و تأمين امنيت در حمل و نقل مسافر و بار را خواهد داشت .