معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش تولید و مصرف زغال سنگ در اندونزی

تحریریه معدن نیوز
افزایش تولید و مصرف زغال سنگ در اندونزی

تولید کل زغال‌سنگ اندونزی در سال جاری احتمالاً از هدف تعیین‌شده‌ی 710 میلیون تن فراتر خواهد رفت.

تولید کل زغال‌سنگ اندونزی در سال جاری احتمالاً از هدف تعیین‌شده‌ی 710 میلیون تن فراتر خواهد رفت.

طبق داده‌های جدید وزارت انرژی و منابع معدنی این کشور (ESDM)، تولید زغال‌سنگ از ژانویه تا سپتامبر امسال به 613 میلیون تن رسید و تنها 97 میلیون تن باقی مانده تا پایان دسامبر که رسیدن به آن کار ساده‌ای به نظر می‌رسد. همچنین، صادرات سالانه در این دوره به 817 میلیون تن می‌رسد.

افزایش تولید بیشتر از پیش‌بینی‌ها به دلیل بهره‌برداری زیاد از معادن زغال‌سنگ و همچنین افزایش مصرف داخلی و صادرات بوده و وابستگی اندونزی به زغال‌سنگ برای تأمین انرژی پایدار در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

بین سال‌های 2015 تا 2023، اندونزی 28.5 گیگاوات ظرفیت تولید برق با سوخت زغال‌سنگ راه‌اندازی کرده است، که این افزایش سریع‌تر از 16.4 گیگاوات در دوره 2000-2014 است. این روند تقاضا برای زغال‌سنگ را بیشتر کرده و باعث افزایش فعالیت‌های استخراجی شده است.

در سال‌های اخیر، جاکارتا اهداف تولید سالانه زغال‌سنگ را افزایش داده است. هدف امسال با 710 میلیون تن، 2.2 درصد بیشتر از هدف سال گذشته است. این هدف نسبت به هدف سال 2019، 45.2 درصد افزایش یافته است. از این میزان، انتظار می‌رود عرضه به بازار داخلی اندونزی به حداقل 181.3 میلیون تن برسد.

از سوی دیگر، صادرات زغال‌سنگ اندونزی نیز در سال جاری قوی باقی مانده و در بازه زمانی ژانویه تا اوت، صادرات زغال‌سنگ با 7.2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 357.5 میلیون تن رسیده است.