قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید:

عبور از مرز 2700 دلار

تحریریه معدن‌نیوز
عبور از مرز 2700 دلار

پایگاه خبری معدن نیوز -طلا برای اولین بار به قیمت 2711 دلار و 99 سنت در هر اونس رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این افزایش قیمت ناشی از نگرانی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده بوده است که سرمایه‌گذاران را به سمت این دارایی امن سوق داده است.

به گزارش معدن نیوز -طلا برای اولین بار به قیمت ۲۷۱۱ دلار و ۹۹ سنت در هر اونس رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این افزایش قیمت ناشی از نگرانی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده بوده است که سرمایه‌گذاران را به سمت این دارایی امن سوق داده است.

افزایش ۰.۷ درصدی قیمت طلا نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به جستجوی امنیت در شرایط ناپایدار ژئوپلیتیک و اقتصادی است. همزمان، شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت که به نوبه خود قیمت طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

طلا در هفته جاری و پس از انتشار گزارش‌های مثبت اقتصادی از ایالات متحده، حدود ۲ درصد افزایش یافته است. خرده‌فروشی در سپتامبر فراتر از انتظارات رشد داشته و ادعاهای بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته‌اند که نشان‌دهنده سلامت نسبی اقتصاد است. با این حال، محیط‌های با نرخ بهره بالا معمولاً فشار بیشتری به طلا وارد می‌کنند.

در سال ۲۰۲۴، طلا یکی از قوی‌ترین کالاها بوده و بیش از ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است. با آغاز چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و خرید قوی بانک‌های مرکزی، امید به افزایش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. در همین راستا، نقره، پالادیوم و پلاتین نیز در بازارهای فلزات ارزشمند با افزایش قیمت مواجه شدند.