يک توليدکننده ايراني در گفتوگو با معدن نيوز:
کاشي و سراميک ايران صادرات محور شود
پايگاه خبري معدن نيوز- يک توليدکننده کاشي و سراميک گفت: آنچه که درحالحاضر بايد براي کاشي و سراميک ايران مد نظر قرار گيرد در نظر گرفتن اهداف صادراتي براي اين محصولات است.
پايگاه خبري معدن نيوز- يک توليدکننده کاشي و سراميک گفت: آنچه که درحالحاضر بايد براي کاشي و سراميک ايران مد نظر قرار گيرد در نظر گرفتن اهداف صادراتي براي اين محصولات است.
محمد رضا ذاکري زاده در گفتوگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: در اين راستا ابتدا بايد اهداف صادراتي تعيين شود به خصوص صادرات به کشورهايي که فاصله کمتري با ايران دارند زيرا اين کار از نظر اقتصادي به صرفه تر است.
وي خاطر نشان کرد: البته پيش از تعيين اهداف ويژه بازاريابي، مديران بازاريابي بايد درک کاملي از محيط کنوني و محيط آينده که بازاريابي کالاها و خدمات در آ ن انجام ميشود، بهدست آورند.
وي در خصوص اين که کدام کشورها براي محصولات کاشي و سراميک ايراني مشتريان خوبي به شمار ميآ يند، بيان کرد: کشور قزاقستان به دليل وسعت مناسب، درآمد سرانه بالا، رشد ساختوساز مسکن، جمعيت مناسب و از همه مهمتر خواست دولتمردان دو کشور به عنوان يکي از بازارهاي هدف صادراتي کاشي و سراميک به شمار ميآ يد.
ذاکري زاده تاکيد کرد: البته بايد در اين حوزه به اين نکته توجه داشت که محصولات کاشي و سراميک از لحاظ سرعت تغيير فناوري در زمره صنايع متوسط قلمداد ميشود. به اين معني که سرعت تغيير فناوري مانند صنايع مخابراتي و موبايل پر سرعت نبوده و در رده صنايع با تغيير متوسط رو به کم دسته بندي ميشود به طوريکه تغيير فناوري در اين صنعت حدود 8تا 10 سال به طول ميانجامد.
وي درباره اين که آ يا فراوري اين محصول آ لايندگيهاي زيستمحيطي ايجاد ميکند نيز بيان کرد: صنعت کاشي همانند صنايع سيمان و توليد آزبست جزو صنايع آلودهکننده نيست اما به دليل وجود کوره و عمليات پخت، در هر صورت گازهايي ناخواسته از آن توليد ميشود بنابراين معادن آن جزو آسيب رسانها به محيطزيست قلمداد ميشوند.
رييس هيات مديره شرکت صنايع سرام آرا با تاکيد براينکه بازيگران اين صنعت در جهان شناخته شده هستند، تصريح کرد: چين، اسپانيا، ايتاليا، ترکيه و ايران 5 کشور نخست صادرکننده کاشي و سراميک به جهان هستند و بعد از آنها مکزيک، برزيل، امارات، ويتنام و لهستان قرار دارند.
وي تاکيد کرد: شرکتهاي توليدکننده ايراني که هماکنون با مازاد توليد مواجه شدهاند به محض ورود يک شرکت به بازار جديد با رفع موانع صادراتي، يافتن مسير مناسب حمل، پيدا شدن کانالهاي توزيع و نحوه انتقال ارز ناشي از صادرات، به مهمترين تازه واردها تبديل خواهند شد.
ذاکري زاده اظهار کرد: با توجه به اين که در ميان کانالهاي توزيع کاشي و سراميک انجمن صنفي يا تشکيلات متمرکزي وجود ندارد محصول کاشي و سراميک با يک واسطه به خريدار نهايي ميرسد.
اين توليدکننده گفت: براي اين که محصول کاشي از ايران به بازار هدف برسد نياز به شرکتهاي حملکننده و ترخيصکننده است معمولا شرکتهاي توليدکننده کاشي ايران محصول خود را به صورت تحويل در کارخانه فروخته و باقيمانده محصولات به شرکتهاي سپرده ميشود که بتوانند براي صادرات کالا به کشورهايي از قبيل افغانستان، عراق، ترکيه و امارات موانع و مشکلات را شناسايي کرده و در اين راستا اقدامات لازم را مبذول دارند.
وي خاطر نشان کرد: البته پيش از تعيين اهداف ويژه بازاريابي، مديران بازاريابي بايد درک کاملي از محيط کنوني و محيط آينده که بازاريابي کالاها و خدمات در آ ن انجام ميشود، بهدست آورند.
وي در خصوص اين که کدام کشورها براي محصولات کاشي و سراميک ايراني مشتريان خوبي به شمار ميآ يند، بيان کرد: کشور قزاقستان به دليل وسعت مناسب، درآمد سرانه بالا، رشد ساختوساز مسکن، جمعيت مناسب و از همه مهمتر خواست دولتمردان دو کشور به عنوان يکي از بازارهاي هدف صادراتي کاشي و سراميک به شمار ميآ يد.
ذاکري زاده تاکيد کرد: البته بايد در اين حوزه به اين نکته توجه داشت که محصولات کاشي و سراميک از لحاظ سرعت تغيير فناوري در زمره صنايع متوسط قلمداد ميشود. به اين معني که سرعت تغيير فناوري مانند صنايع مخابراتي و موبايل پر سرعت نبوده و در رده صنايع با تغيير متوسط رو به کم دسته بندي ميشود به طوريکه تغيير فناوري در اين صنعت حدود 8تا 10 سال به طول ميانجامد.
وي درباره اين که آ يا فراوري اين محصول آ لايندگيهاي زيستمحيطي ايجاد ميکند نيز بيان کرد: صنعت کاشي همانند صنايع سيمان و توليد آزبست جزو صنايع آلودهکننده نيست اما به دليل وجود کوره و عمليات پخت، در هر صورت گازهايي ناخواسته از آن توليد ميشود بنابراين معادن آن جزو آسيب رسانها به محيطزيست قلمداد ميشوند.
رييس هيات مديره شرکت صنايع سرام آرا با تاکيد براينکه بازيگران اين صنعت در جهان شناخته شده هستند، تصريح کرد: چين، اسپانيا، ايتاليا، ترکيه و ايران 5 کشور نخست صادرکننده کاشي و سراميک به جهان هستند و بعد از آنها مکزيک، برزيل، امارات، ويتنام و لهستان قرار دارند.
وي تاکيد کرد: شرکتهاي توليدکننده ايراني که هماکنون با مازاد توليد مواجه شدهاند به محض ورود يک شرکت به بازار جديد با رفع موانع صادراتي، يافتن مسير مناسب حمل، پيدا شدن کانالهاي توزيع و نحوه انتقال ارز ناشي از صادرات، به مهمترين تازه واردها تبديل خواهند شد.
ذاکري زاده اظهار کرد: با توجه به اين که در ميان کانالهاي توزيع کاشي و سراميک انجمن صنفي يا تشکيلات متمرکزي وجود ندارد محصول کاشي و سراميک با يک واسطه به خريدار نهايي ميرسد.
اين توليدکننده گفت: براي اين که محصول کاشي از ايران به بازار هدف برسد نياز به شرکتهاي حملکننده و ترخيصکننده است معمولا شرکتهاي توليدکننده کاشي ايران محصول خود را به صورت تحويل در کارخانه فروخته و باقيمانده محصولات به شرکتهاي سپرده ميشود که بتوانند براي صادرات کالا به کشورهايي از قبيل افغانستان، عراق، ترکيه و امارات موانع و مشکلات را شناسايي کرده و در اين راستا اقدامات لازم را مبذول دارند.