رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران:

فراخوان مگاموتور براي داخلي سازي قطعات وارداتي ابتکاري شايسته تبريک است

فراخوان مگاموتور براي داخلي سازي قطعات وارداتي ابتکاري شايسته تبريک است

خبرگزاري تخصصي معدن- رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در بازديد از پنجمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو با حضور در غرفه مگاموتور از محصولات و فناوري هاي عرضه شده مگاموتور در زمينه قواي محرکه خودرو بازديد کرد.

خبرگزاري تخصصي معدن- رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در بازديد از پنجمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو با حضور در غرفه مگاموتور از محصولات و فناوري هاي عرضه شده مگاموتور در زمينه قواي محرکه خودرو بازديد کرد.   
به گزارش معدن نيوز ؛ رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در بازديد از پنجمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو با حضور در غرفه مگاموتور از محصولات و فناوري هاي عرضه شده مگاموتوردر زمينه قواي محرکه خودرو بازديد کرد.
سيد مجيد هدايت با اشاره به فراخوان بزرگ مگاموتور از سازندگان داخلي براي داخلي سازي قطعات وارداتي گفت: مگاموتور در اين زمينه برنامه ريزي خوبي کرده و فراخوان انجام داده که اين ابتکار را به همکاران عزيزم در مگاموتور وسايپا تبريک مي گويم.
مهندس سيد مجيد هدايت در ارزيابي خود ازاين بازديد با اشاره به اينکه حرکتي که در مگاموتور آغاز شده و از جمله طراحي و توليد موتور خودروي تيبا يک حرکت خوب است گفت: نکته اي که عزيزان مگاموتوراشاره کردند و قولي که دوستان در گروه سايپا داده اند اين است که به زودي تيبا به طور 100 درصد ساخت داخل مي شود، اين براي قطعه سازان و صنعت کشور خبر خوبي است.
وي افزود: ما در مگاموتور اخبار خوبي شنيديم و آن افتتاح خط  پلوس از سال آينده است اين خبر خوشي است که دريافت کرديم و اميدواريم با همين زمانبندي بتوانند به توليد برسند.
مهندس هدايت در ادامه با اشاره به برنامه مگاموتور در داخلي سازي برخي از قطعات از جمله دنده هاي گيربکس خودروهاي مختلف گفت: اين قطعات البته در ايران توليد مي شود اما ظرفيت توليد به اندازه کافي نيست. در قطعات ديگر الکترونيک و ساير قطعات مثل  EMS و  ECU در اينجا هم برنامه هاي کلاني براي توليداتش وجود دارد.
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اشاره به پروژه خودروي استاپ – استارت در مگاموتور گفت: در بحث خودروهاي هيبريدي، کاري که در مگاموتور در حد اين پروژه انجام شده کار خوبي است و اميدوارم که تا پايان امسال مسئولين سايپا اين پروژه را دنبال کنند که در زنجيره  مصرف قرار گيرد ، ورود محصولاتي مجهز به اين فناوري مي تواند کمک موثري به کاهش مصرف سوخت به ويژه در بخش تاکسيراني نمايد.
وي افزود: براساس آنچه که گفته شده، توليد محصولاتي مجهز به فناوري استاپ- استارت، افزايش قيمت زيادي بر خودرو تحميل نمي کند  و رقم گفته شده ، رقم بالايي هم نيست همچنين راه اندازي و به توليد انبوه رساندن اين پروژه حمايت ويژه اي هم نمي خواهد، با توجه به حرکت جدي صنايع کشور به سمت اصلاح الگوي مصرف، اين يک خبر خوش براي کاهش مصرف سوخت خودروهاي پرايد است که البته در شرکت ايران خودرو نيز اين برنامه وجود دارد.
مهندس هدايت در ادامه درباره پروژه هاي ديگر شرکت مگاموتور گفت: در حوزه خودروهاي الکتريکي نيز نسل اول خودروي الکتريکي را در اينجا ديديم که خوب کار شده و نمايش خوبي هم داشته است. اين محصول اگرچه بازارهاي خود را دارد اما مي تواند توسعه بيشتري بيابد.
رئيس ايدرو با اشاره به الزامات صنعت خودرو سازي کشور در افق 1404 گفت: از همه مهمتر حرکتي است که ما براي افق 1404 داريم که بايد 3 ميليون خودرو توليد کنيم، بخش عمده اي از خودروها را گروه سايپا مي تواند توليد کند. براي اين کار بايد ظرفيت خودکفايي خودش را روي قطعاتي که تا حالا ساخته نمي شده بالا ببرد.
رئيس هيات عامل ايدرو با تاکيد بر ضرورت دائمي شدن نمايشگاه قطعات و مجموعه هاي خودرو گفت: دائمي شدن اين نمايشگاه باعث مي شود تا سازندگان داخل مشارکت بيشتري در توليد قطعات و داخلي سازي قطعات خارجي داشته باشند.
ما پيشنهاد مي کنيم که نمايشگاه دائمي قطعات خودرو در يک محل مناسب که البته فضاي زيادي هم نمي خواهد داير شود. وجود يک نمايشگاه دائمي مربوط به قطعات خودرو در داخل شهر و محلي که دسترسي ها آسان باشد باعث مي شود تا حضور سازندگان داخلي و خارجي پررنگتر شود و از طرفي فضايي ايجاد مي کند که سازندگان داخلي در توليد قطعات نقش بيشتري داشته باشند.
وي درباره اقدامات ايدرو براي تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 صنعت خودرو گفت: ما يک مشکل اساسي داريم و آن سرعت عمل پايين  در توليد پلت فرم هاي جديد است .
آخرين پلت فرمي که بيرون آمده، اگرچه در داخل طراحي شده همين خودروي تيبا است که 7 سال طول کشيده تا به اين مرحله رسيديم .
صنعت امروزخودرو سازي در دنيا ديگر تحمل و ظرفيت اين زمان را ندارد و بنابراين ما براي افق 1404 چهار پلت فرم را پيش بيني مي کنيم که بايد به زودي آغاز شود و قطعا يک يا دو پلت فرم آن در گروه سايپا است و ما انتظار داريم دوستان ما اين زمان را کوتاه کنند و سريع تر اين پلت فرم ها را به بازار عرضه کنند.
مهندس هدايت تصريح کرد: حداقل 5 نوع خودرو بر روي هر پلت فرم با اشکال و مصارف مختلف بايد توليد شود و جمعا در گروه خورو سازي سايپا بايد 10 نوع خودرو توليد شود ، اگر ما اين حرکت را انجام ندهيم مي توان گفت گروه سايپا با مشکل بزرگي به خاطر برخي از محصولات سنتي که توليد مي کرده مواجه خواهد بود ، لذا تنها راه حرکت و نجات صنعت خودروي در برابر تحولات در صنايع خودرو سازي دنيا ، تسريع در ساخت پلت فرم هاي جديد است ما مذاکرات اوليه اي در هيات مديره سايپا داشته ايم و اميدوارم روند توليد محصولات جديد در سايپا با زمان بندي بهتري جلو برود.