رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع:

خودرو تا پايان سال گران نمي شود

خودرو تا پايان سال گران نمي شود

پايگاه خبري معدن نيوز - رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران -ايدرو- با بيان اينكه تا پايان سال افزايش قيمتي در خودرو نخواهيم داشت، گفت: طبق مذاكراتي كه با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داديم تا پايان سال افزايش قيمت در انواع خودرو ها نخواهيم داشت.

پايگاه خبري معدن نيوز – رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران -ايدرو- با بيان اينكه تا پايان سال افزايش قيمتي در خودرو نخواهيم داشت، گفت: طبق مذاكراتي كه با دو گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو انجام داديم تا پايان سال افزايش قيمت در انواع خودرو ها نخواهيم داشت.

به گزارش معدن نيوز؛ غلامرضا شافعي با اشاره به اينكه خودرو يك كالاي مورد نياز مردم است، افزود: هم اكنون در غياب بعضي از زمينه‌هاي فعاليت اقتصادي، خودرو تبديل به يك كالاي سرمايه اي و البته وسيله تأمين نيازهاي اوليه مردم شده است.
وي به مشكلات خودروسازان طي سال‌هاي اخير اشاره كرد و اظهار داشت: نوسانات قيمت ارز، مشكلات گشايش اعتبارات بانك ها و اعمال تحريم‌هاي غرب، افزايش توليد و ثبات قيمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشكل كرد.
شافعي با اشاره به اينكه اخيرا صنعت خودروي كشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با اين وجود مديران عامل ايران خودرو و سايپا تصميم گرفته اند تا پايان سال افزايش قيمتي براي محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زيان هايي نيز مواجه هستند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: هم اكنون بعضي از خطوط توليد خودروسازان از ظرفيت و آمادگي لازم جهت افزايش توليد برخوردار است اما بدليل تحريم ها و نبود امكاناتي همچون منابع اقتصادي و نقدينگي قادر به استفاده از تمام ظرفيت خود نيستند.